אימון עסקי: 10 ספרי ניהול מומלצים

קריאת ספרות מקצועית הינה אחד ההרגלים החשובים לשמירה על יכולת מקצועית, עדכון תמידי והכרת החידושים בענף בו אתה עוסק. לטובת חובבי הניהול, מצורפת רשימה של 10 ספרי ניהול מומלצים שזכו לביקורות טובות עם כמה מילים על כל אחד מהם.
10 ספרי ניהול מומלצים

קריאת ספרות מקצועית הינה אחד ההרגלים החשובים לשמירה על יכולת מקצועית. עדכון תמידי והכרת החידושים בענף בו אתה עוסק.

לטובת חובבי הניהול. מצורפת רשימה של 10 ספרי ניהול מומלצים שזכו לביקורות טובות עם כמה מילים על כל אחד מהם.

 

חשוב לזכור כי ספר ניהול, שלא כמו רומן או ספר מתח, אמור להיקרא שלא בנשימה אחת. אלא לאט (לקרוא פרק ולנוח) תוך הבנה והפנמה של האמור בו. עלינו להבין את המסר, להרהר בו, לבחון עם עצמנו האם הנאמר מתאים לנו. לעסק שלנו ול DNA הארגוני ואם כן – לשקול האם נרצה ליישם אצלנו. בשיטת הניהול שלנו, בפעילות העסקית שלנו או בחיי העסק.

אם בחרנו ליישם, חשוב לזכור כי המציאות עולה על הדמיון, והכתוב בספרים יפה לספרות הכתובה. יש לקחת את הרעיון, הדרך והתהליך המוצעים, ולהתאים אותם לנו, לעובדים שלנו ולעסק שלנו.

למה צריך ליווי עסקי

 

"7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" מאת סטיבן ר. קובי:

ספר זה מציע מסגרת לאפקטיביות אישית ומקצועית, המבוססת על שבעה הרגלים שאנשים מצליחים נוטים לחלוק. ההרגלים כוללים פרואקטיביות, תעדוף משימות חשובות וחיפוש אחר פתרונות win-win לקונפליקטים.

 

"כיצד לרכוש ידידים והשפעה" מאת דייל קרנגי: 

ספר זה מציע עצות מעשיות כיצד לשפר את כישורי התקשורת הבינאישיים שלך. ולבנות מערכות יחסים חזקות עם אחרים. הספר מכסה נושאים כמו איך לעשות רושם ראשוני טוב, איך להתמודד עם ביקורת ואיך לשכנע אחרים להתחבר לדרך החשיבה שלך.

"לגרום לדברים לקרות" מאת דיוויד אלן: 

הספר מציע מערכת פרודוקטיביות לניהול משימות ופרויקטים. תוך התמקדות בהשגת "זרימה" וביצוע דברים בצורה יעילה ואפקטיבית. הוא כולל טכניקות לארגון סביבת העבודה שלך, תיעדוף משימות ופירוק פרויקטים גדולים לשלבים קטנים יותר וניתנים לניהול.

 

"הסטארט-אפ הרזה" מאת אריק ריס: 

הספר עוסק בבניית מסגרת לסטארטאפים מצליחים, תוך התמקדות בניסויים ולמידה מהירים. הוא כולל עצות כיצד לאמת רעיונות עסקיים, לבנות ולבדוק אבות טיפוס ולאסוף משוב מלקוחות.

 

"דילמת המחדש" מאת קלייטון מ. כריסטנסן

ספר זה בוחן את המושג "חדשנות משבשת", וכיצד חברות מבוססות יכולות להישאר בקדמה ולהימנע משיבוש על ידי מתחרים חדשניים. הוא כולל תיאורי מקרה ועצות מעשיות כיצד לחדש ולהישאר רלוונטיים ומובילים, לפני המתחרים.

 

"חמש התקלות של הצוות" מאת פטריק לנציוני: 

הספר בוחן את המלכודות הנפוצות שעמן מתמודדים צוותים ומציע מסגרת לבניית צוותים אפקטיביים בעלי ביצועים גבוהים. חמש ההפרעות בתפקוד הן היעדר אמון, פחד מקונפליקט, חוסר מחויבות, הימנעות מאחריות וחוסר תשומת לב לתוצאות.

 

"התחל עם למה" מאת סיימון סינק:

 ספר זה בוחן את המושג "מעגל הזהב", שהוא הרעיון שחברות וארגונים מצליחים מתחילים עם תחושה ברורה של מטרה או "למה" הם עושים את מה שהם עושים, ורק אז משקיעים מחשבה כדי להבין "איך" ו"מה" הם עושים. הוא כולל עצות כיצד לתקשר את ה"למה" שלך לאחרים ולעורר אותם לפעולה.

 

"המיתוס האלקטרוני שנבדק מחדש" מאת מייקל אי. גרבר: 

הספר מציע מסגרת לבנייה וניהול עסקים קטנים מצליחים. הוא מכסה נושאים כמו כיצד לפתח תוכנית עסקית, כיצד להאציל משימות וכיצד לאזן בין תפקידי היזם, המנהל והטכנאי.

 

"המיליונר בדלת ליד" מאת תומס ג'יי סטנלי וויליאם ד' דנקו: 

ספר זה מבוסס על מחקר שנערך על מיליונרים בארצות הברית, ומציע תובנות לגבי המאפיינים וההרגלים המשותפים של יזמים מצליחים. הוא כולל עצות מעשיות כיצד לבנות עושר ולהשיג עצמאות כלכלית.

 

"טוב עד נהדר" מאת ג'ים קולינס: 

הספר נכתב לאחר מחקר שנערך על חברות מצליחות, ומציע מסגרת לבנייה ותחזוקה של ארגון מצליח. הוא מכסה נושאים כמו כיצד לבחור את צוות המנהיגות הנכון, כיצד להגדיר יעדים וסדרי עדיפויות ברורים וכיצד לשמור על תרבות של משמעת ואחריות.

לאימון עסקי מלאו את הפרטים הבאים:

קיימים עוד המון ספרי ניהול מומלצים (וגם פודקסטים טובים מאוד בנושא) ואם אתם זקוקים לעוד המלצות, ד"ר גוגל יספק אותם בשפע!

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן