הקמת עסק

הקמת עסק - חלום שמתגשם

אתם חולמים על פתיחת עסק משלכם?

תארו לעצמכם פירמידה. כך יראה העסק החדש שלכם. הוא אמור להיות עם בסיס רחב עליו מניחים את הלבנים איתם בונים את העסק, לבנה אחרי לבנה.

מה בבסיס ומה בראש?

מה יקרה אם נבנה אותו הפוך ומה יקרה אם הפירמידה תעמוד על הראש?

אילו לבנים אנחנו חייבים בכדי לבנות עסק ומה הסדר הנכון שלהן בכדי שהעסק הזה אכן יצליח?

כל מה שצריך לדעת על פתיחת עסק ועוד, בהמשך הדף

כל מה שצריך לדעת על פתיחת עסק

הקמת עסק היא תהליך מורכב. הרבה שאלות שואלים את עצמם אלו שרוצים להקים עסק חדש. בואו נעשה קצת סדר!

01

הבסיס – רעיון עסקי, מוצר או שירות

כמו בכל בניין, גם בעסק אנחנו צריכים בסיס מוצק, איתן וראוי בכדי שהעסק יתקיים. הבסיס הזה הוא הרעיון העסקי, המוצר או השירות.

הרעיון, המוצר או השירות חייבים להיות כאלו המספקים תועלת ברורה וחיונית ללקוח. הם צריכים להיות ברורים, בעלי ייחוד ובידול למול המתחרים ומלווים בתהליכי שיווק, פרסום, יחסי ציבור, נטוורקינג ונראות בכדי להצליח ולגרות את הלקוחות להתעניין בנו.

אם הצלחנו לצקת בסיס ייחודי, מבודל ובעל תועלת ללקוח ולהביא את הבשורה לקהל הרלוונטי לנו – עברנו לשלב הבא.

02

בסיס איתן מביא לקוחות טובים

אנחנו מחפשים לקוחות שונים, מגוונים, רב ענפיים שמהווים שגרירים של רצון טוב לעסק שלנו.

אנחנו רוצים לקוחות השונים גם במבנה העסקאות, בהיקפי המכירות ובמחזוריות הפעילות. בדרך זו לא נפתח תלות בסקטור מסוים או בלקוח אחד.

נכון, בהתחלה זה לא יהיה פשוט, אבל במשך הזמן, אם נפעל נכון, הם יגיעו.

יש לנו רעיון עסקי, מוצר או שירות. הצלחנו להביא את הבשורה ויש לנו לקוחות פוטנציאלים המביעים התעניינות בפעילות העסקית שלנו. עכשיו נוכל לעבור לשלב הבא.

03

בכדי להצליח עם הלקוחות אנו זקוקים לתהליכי מכירה

תהליכי המכירה הטובים הם אלו שרותמים את הלקוח ומקרבים אותו לעסק. לא בגלל שהחתונה היא כפויה אלא בגלל שייצרנו לו ערך שהוא מכיר בחשיבותו.

תהליכי מכירה טובים הם כאלו שנסגרים בעסקה שמקדמת את העסק – ושימו לב לדיוק – מקדמת את העסק ולא סתם עסקה. למה?

כי עסקה שמקדמת את העסק שווה הרבה יותר מסכום שהרווחנו בה. היא מייצרת לנו ערך מוסף בדמות יחסי ציבור טובים, קשרים, לקוחות מחוברים, דעת קהל חיובית ועוד, שמקדמים עוד את העסק שלנו.

מה עכשיו? עכשיו השלב החשוב של מימוש העסקה – קבלת התמורה.

04

קבלת התמורה

קבלת התמורה עבור העסקה יכולה להיות בכסף או בשווה כסף (קשרים חשובים, פרסום, לקוח אסטרטגי חדש, פתיחת שוק חדש וכו'). היא צריכה להיות בדיוק לפי ההסכם ביננו לבין הלקוח, במועד וללא עלויות גבייה מיותרות.

במידה והיא לא עונה על ההגדרות הללו, היא עלתה לכם יותר כסף ממה שחשבתם וחישבתם. אם זה קורה בעסק שלכם יותר מדי פעמים – אתם צריכים ייעוץ עסקי.

זכרו – מכירה מוצלחת מסתיימת רק כשהכסף בבנק, בסכום הנכון ובמועד הנכון.

עכשיו, אחרי שהשלמנו את 4 השלבים הראשונים – יש לנו עסק. אבל, זה לא מספיק. זה לא כל מה שצריך לדעת על פתיחת עסק.

הקמת עסק וניהולו הוא תהליך מורכב ויש עוד מרכיבים חשובים שעלינו לתת עליהם את הדעת. בהמשך הדף תוכלו לקרוא עליהם.

graphicCreated with Sketch.

זקוקים לעזרה בתהליך הקמת עסק?
מעוניינים לבנות את העסק נכון, עם יסודות איתנים?

לחצו כאן ליצירת קשר

תכירו את נדב (או מיכל, או שלמה או כמעט כל אחד שאתם מכירים):

אחרי שנתיים של קורונה, נעול בבית במגפה עולמית, נדב שריד החליט שהוא רוצה לעשות שינוי, לקראת גיל 45 הוא רוצה להיכנס לכושר להוריד במשקל, לעשות הליכות בים בימי שישי ואפילו לחזור לתחביב ישן שלו – גלישת גלים בחוף הדרומי. במהלך המגיפה הוא אפילו דמיין את עצמו לוקח את אשתו והילדים לחופשת גלישה במלדיביים…

אבל לא רק בחיים האישיים, גם בעבודה נדב צריך לבצע המון שינויים. הוא רוצה להראות שהוא מתקשר טוב יותר, לקבל הכרה על העבודה הקשה שלו, בצוות המוצר שלו להרים פרויקט חדש שהוא מדבר עליו (מול עצמו בעיקר) כבר 3 חודשים ועוד. אבל – הוא לא מצא את הזמן כי טבע במשימות יומיומיות כלליות. המציאות הוכיחה לו שהחזרה לשגרה כוללת בעיקר חזרה לעבוד מהמשרד, פקקים בלתי אנושיים ועומס בלתי רגיל בעבודה ובחיים הפרטיים. מה שלמרבה הצער הביא להתמסמסות ההחלטה הראשונית עליה פינטז במהלך המגיפה.

מוכר לכם. נכון?

ממה להתחיל בהקמת עסק? להתחיל מפיתוח הרגלים (טובים ומקדמים)🌱

ראשית, בהנחה ואתם רוצים לפתוח עסק (או להתחיל במשהו שלא עשיתם בעבר), בין אם בנוסף לעובדה כשכירים ובין כהתחלה חדשה אחרי שהתפטרתם או פוטרתם, אתם צריכים לסגל לעצמכם יכולות חדשות, לסגל לעצמכם הרגלים חדשים ומוטיבציה עצומה כדי שכל אלו יסייעו לכם לפתוח את העסק שלכם.

לשמור על פוקוס 🎯

אם אנחנו מדברים על הרגל שרוצים לאמץ אז חשוב להתחיל בהרגל אחד, לא 2, לא 7 ובוודאי לא להתפזר ל 12 תחומים שונים, ההמלצה היא לבחון מול עצמכם, מה עושה לכם טוב? מה אתם תתרגלו עכשיו, בשלב הזה בחיים שלכם, שייתן לכם את השינוי, האימפקט הכי חיובי בהקמת העסק? כמה כיוונים למחשבה:

  • מנהיגות והנעת עובדים?
  • ניהול פיננסי לעסקים חדשים?
  • בניית נטוורקינג עסקי?
  • ניהול פרויקטים?
  • יכולות מו"מ מול ספקים?
  • שיווק ומכירות?

הסתכלו פנימה ונסו להבין ולבחור מהו אותו הרגל.

 

להקציב זמן לבניית הרגל ⌛

נסו לבנות לעצמכם הרגל מוגבל בתהליך של מספר ימים, נניח 30 ימים כמו הרגל ההליכה (ומומלץ לקרוא את הכתבה הזו בדה מרקר) 45 יום או אפילו חודשיים, כל אחד לפי היכולות שלו. הראו מחויבות לתהליך לפחות כשעה במהלך היום, ללא קשר לעבודה היומית שלכם, נסו לסגל להרגל מוטיבציה חיובית לדוגמא אם אתם חושבים על בניית נטוורקינג עסקי, התחילו באנשים שאתם הכי רוצים להתחיל לבנות איתם את הנטוורקינג שלכם ונסחו את הפנייה בסגנון שלכם וכזה שעושה לכם הרגשה טובה, משמח ומרגש אתכם.

הגדירו מהי הצלחה 🙌

אתם בלתי מנוצחים. ודאו שאתה בודקים מול עצמכם מהי הצלחה ואיך תוכלו לוודא שתגיעו אליה, לדוגמא אם החלטתם לשפר את יכולות השיווק שלכם בטיקטוק או בלינקדין (בהתאם לעסק שלכם), אזי הצלחה יכולה להיחשב כאשר העלאתם קמפיין מוצלח שהביא את המכירה הראשונה בערוץ השיווק אותו למדתם. חשוב לייצר מערכת שמנטרת את ההתקדמות שלכם על גבי ציר הזמן, כך שתוכלו לעקוב בכל שלב, לחגוג הצלחות קטנות ולהישאר על המסלול מלאי מוטיבציה להשלמת האתגר. 

והכי חשוב – אל תשכחו להנות מהדרך. היא תהיה מלאה מכשולים, עליות ומורדות, אבל נחישות, אמונה, חגיגת הצלחות, גריט וכמובן כישרון (כל אלו מכם) + קצת עזרה, הכוונה מנטורינג וייעוץ עסקי מקצועי ונכון, יביאו אתכם אל ההצלחה!

ניהול פיננסי

האם אנחנו מרוויחים? האם תזרים המזומנים מתנהל נכון? האם ייעדנו כסף להשקעות נדרשות בעסק? ומה עם ההוצאות הבלתי צפויות מראש? מה מסגרת האשראי לה אנו זקוקים?

על כל השאלות הללו ועוד רבות אחרות צריך לענות במסגרת הניהול הפיננסי. ככל שהעסק גדל ובוודאי שבשלב ההקמה, יש לתת את הדעת למספרים. אם נפקשש כאן – זה עלול להיות כואב מאוד בכיס…

שימו לב כי חלק ניכר מהתשובות לשאלות הללו צריכות להיות ברורות לכם עוד לפני פתיחת העסק, בשלבי בדיקת היתכנות לעסק / בדיקת כדאיות / היתכנות עסקית. זהו שלב חשוב מאוד שחובה שיקדים כל פעילות עסקית וכל תוכנית עסקית!

ניהול התפעול על כל מרכיביו

תפעול עסק הוא דבר מורכב. הוא דורש תשומת לב להרבה מאוד נקודות, בו זמנית – מערך התפעול והלוגיסטיקה, כוח האדם, המחשוב, האדמיניסטרציה, שירות הלקוחות, מערכת הבקרה הפנימית, טיפול בתקלות, משוב, תחקיר ועוד ועוד…

על בעלי העסק חובה לוודא כי החוליה הזאת חזקה ומתפקדת. חולשה ניהולית כאן תביא לאובדן לקוחות במוקדם או במאוחר…

אז בנינו שלד חזק ואיתן, גייסנו לקוחות, מכרנו וגבינו, ניהלנו נכון את הכסף וכל מערך התפעול בעסק, על כל גווניו וחלקיו מתקתק. זהו?

אז זהו – שלא!

תכנון ופיתוח

עסקים לא מתכננים להיכשל, הם נכשלים בלתכנן.

אל תהיו כאלו – תכננו קדימה, קיבעו מטרות ויעדים, תכוונו גבוה והשקיעו זמן מספק בפיתוח העסקי. ללא תכנון ופיתוח עסקי, העסק ימריא ויתרסק כעבור זמן מה.

הערה חשובה – התכנון והפיתוח העסקי הן מטלות מתמשכות. הן לא מסתיימות לעולם (כמו גם כל שאר מטלות הניהול…)

תמיכה והכוונה

בכדי שהעסק יצליח, בעל העסק זקוק לתמיכה של בן / בת הזוג. תמיכה שתיתן לו רוח גבית, תעודד ותפרגן. תמיכה שתהפוך יום קשה ליום מאתגר, משבר עם לקוח או ספק לנקודה שממנה פורצים קדימה וכמובן שתהווה אוזן קשבת מעת לעת.

לתמיכה הזאת חשוב לצרף ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. יועץ עסקי, מנטור או מאמן. מישהו שיודע לתת עצות חכמות, רואה קדימה ומבין איך מקימים, בונים, מנהלים ומפתחים עסקים. מישהו שמגיע מהשטח, לכלך את הידיים ויש לו ניסיון. מישהו שאצלו הקמת עסק היא דרך חיים.

אם בחרתם את היועץ הנכון, הייעוץ הזה יעלה כסף אבל יהיה שווה זהב.

ניהול

הניהול הוא החלק העליון בפירמידה העסקית. זוהי הלבנה האחרונה בבניין העסק. ניהול נכון ומקצועי הוא המנוע מאחורי כל הפעילות העסקית.

זכרו כי ניהול זה מקצוע – לא תחביב וכמאמר הפרסומת – עושים אותו באהבה או לא עושים בכלל…

ניהול נכון – מנהיג, מניע, מכוון, מנהל, תומך ומסייע לכלל הפונקציות בעסק.

הוא מהווה את קורות התמיכה של העסק וכך, גם אם הפירמידה עומדת על הראש – העסק יציב. ללא ניהול מקצועי – העסק לא יתקדם!

ואחרי שהנחנו את הלבנה האחרונה נשארנו עם החוד של הפירמידה.

מהו החוד של הפירמידה (השפיץ)?

השפיץ הוא האגו / המריבות המשפחתיות / החיכוכים בין השותפים / ה"יהיה בסדר" / ה"אני יודע הכי טוב" / תחושות הבטן הלא מבוססות.

הוא תמיד נמצא למעלה, מעל הכל, מעל ללוגיקה, מעל למציאות, מעל לטובת העסק, מעל ללקוח…

תפקידנו לנעוץ את החוד היטב בקרקע.

בדרך זו, העסק יעוגן היטב במציאות המשתנה וביחד עם הניהול המקצועי והתמיכה שהוא מעניק לכל הלבנים בפירמידה, ימשיך להתקיים ולשגשג והפירמידה העסקית תהיה יציבה גם כשתעמוד על הראש!

אתם בתהליך הקמת עסק? מתעניינים בכל מה שצריך לדעת על פתיחת עסק? רוצים לבנות את העסק שלכם נכון? רוצים להצליח יותר? לקבל ייעוץ והכוונה שיביאו אתכם להישגים ותוצאות? צרו איתנו קשר עכשיו!

יצירת קשר מהירה

לקבלת עצה או יצירת קשר השאירו פרטים

פגישת היכרות

לקביעת פגישת היכרות לחצו כאן

דילוג לתוכן