תהליך המנטורינג מכיל בתוכו תהליכים של ייעוץ עסקי או ניהולי. בתהליך ייעוץ "קלאסי", היועץ מתמקד בתהליכים עסקיים הקשורים לניהול ותפקוד העסק. תהליכים אלו כוללים ניתוח ההתנהלות העסקית/ניהולית, ניתוח תחרות בשוק, נקודות חוזק וחולשה של העסק, כספים, שיווק וכיו"ב. תהליך המנטורינג, הנו תהליך של חונכות עסקית הכולל גם את התהליכים שהזכרנו, אך מכיל בתוכו יותר מכך.
המנטור, הנו למעשה סוג של מורה דרך ולא רק יועץ. בבחינת היכולות האישיות והבין-אישיות של המנהל, המנטור מזהה יחד איתו את הדרך הנכונה והמדויקת עבורו לצמיחה. בשילוב הניתוח העסקי ותהליכי אימון וייעוץ, תהליך המנטורינג הופך ל"גדול מסך מרכיביו". במהלכו, המנהל רוכש כלים רבים וחשובים המאפשרים לו להצליח. המנטור לא יודע את כל התשובות מראש, הוא גם לא מגיע עם רשימת מטלות גנרית. בתהליך נכון ומאוזן, שלב אחרי שלב, המנהל עצמו הוא זה שמצליח לזהות את הקשיים והמעצורים אשר עכבו אותו ומצליח לעשות את פריצת הדרך. המנטור, נמצא שם בשביל לכוון אותו, לדייק אותו ולצייד אותו בכלים הנכונים לדרך אותה יעשה.