דף הבית / ניהול ומנטורינג
קביעת אסטרטגיה עסקית לעסקים קטנים ובינוניים הנה לבו של תהליך ייעוץ עסקי מקצועי. אסטרטגיה היא לא רק מילים גדולות הנרשמות על הדף, אלא קווי מתאר להתנהלות העסקית נכונה ומחייבת לאורך זמן.
בעלי עסק קטן או בינוני אינם "פטורים" מהכנת תוכנית עסקית מוסדרת לטווח הארוך והקצר, רק בגלל גודלו של העסק שלהם. תוכנית כזו איננה נחלתם הבלעדית של ארגונים גדולים הבונים אסטרטגיה ארגונית מורכבת. עוסק זעיר כמו בעל עסק גדול, המבקש לייצב את הפעילות הפיננסית שלו, להגיע ללקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים צריך תכנון מסודר המקיף את כל היבטי הפעילות העסקית השונים.
מהי אם כן האסטרטגיה העסקית המתאימה לכם וכיצד תגבשו אותה?
כבעלי עסק ומנהלים, מגיעה תקופה מדי זמן בה אתם נדרשים לנהל עם השותפים שלכם או עם עצמכם שיחת "יחסינו לאן" הנוגעת להמשך דרכו של העסק. תכנון עסקי נדרש לא רק בעיתות משבר אלא גם בעיתות שגרה והצלחה, על מנת להבטיח את המשך פריחתו של העסק, עמידותו מול מתחרים והתמודדות עם שינויים שונים בפלח השוק שלו.
ניתוח ביצועי העסק הנוכחיים ובחינת המצב המצוי מול המצב הרצוי
ניתוח ההתנהלות הפיננסית של העסק ומציאת נקודות כואבות הפוגעות בהכנסות
ניתוח התהליכים הניהוליים בעסק וטיובם
בחינת קהלי היעד, יציבות פלח השוק ושינויים של התקופות האחרונות
בחינת ערוצי שיווק ויציאה לשווקים חדשים
ניתוח תהליכי המכירה ובחינת יעילותם והצלחתם מול הלקוחות
פסק הזמן והמשאבים הנדרשים לביצוע ניתוח כזה אינם זמינים תמיד לבעלי העסק השקועים בפעילות הניהול היום יומית ולעיתים מרגישים שהם עסוקים בהישרדות. ניתוח מסוג זה דורש גם ידע וניסיון קודם בתהליכים דומים ונקודת מבט אובייקטיבית ונטולת הטיות על העסק והתנהלותו. יועץ מנוסה המעניק ליווי עסקי מקצועי יוכל לעזור לכם בנקודה זו.
לחצו כאן ליצירת קשר
לאחר שבחנתם וניתחתם את מצבכם הנוכחי, הגיע הזמן להחליט כיצד תמשיכו לנהל את העסק בעתיד. אין צורך לחשוש מבניית תוכנית עסקית מוסדרת. סביר להניח שגם היום הנכם נצמדים לאסטרטגיה מסוימת – כזו הנובעת מהרגלים, אופי האישיות שלכם והניסיון הניהולי והעסקי שלכם. מה שתעשו עכשיו הוא פשוט להניח את ההרגלים הללו בצד ולרשום בצורה מוסדרת את הכיוון העסקי שלכם בדמות מטרות ברורות ויעדים מדידים וברי השגה. יעדים אלו יהיו נר לרגליכם בהמשך הפעילות העסקית שלכם ויעזרו לכם להגיע למקומות הרצויים.
ניתוח אסטרטגי חכם מכיר באופי הדינמי של המציאות העסקית ולוקח בחשבון שינויים בקהלי היעד, שינויים באופנות ובהרגלי צריכה ואיומים חדשים המתגלים עם הזמן. האסטרטגיה הנבנית צריכה להכיל תוכנית מגירה לשיקום מהיר של העסק בשעת משבר והסתגלות לשינויים מהירים או איטיים לאורך זמן. כשאתם מנתחים את ההווה העסקי שלכם אל תשכחו להקדיש גם זמן לתכנון התמודדות עם שינויים ומשברים על מנת שהעסק שלכם לא ייתפס לא מוכן.
תהליך בניית אסטרטגיה עסקית דורש העזה. ראשית, יש להודות בכך שהעסק דורש ראיה ניהולית רעננה וכי אתם מרגישים כי אתם זקוקים לעזרה בתהליך. שנית, נדרש אומץ לבנות קווים מנחים ולהתחייב בפני עצמכם כי תעמדו בהם לאורך זמן – למענכם ולמען ההצלחה הכלכלית שלכם. חשוב כי בניין חזון עסקי כזה יכלול את ה"אני מאמין" העסקי שלכם, את הנגיעה האישית שלכם ובנוסף את הכישרון והניסיון של בעל מקצוע מתחום הייעוץ העסקי והארגוני. אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית בה נברר את הצרכים העסקיים שלכם ונבין יחד כיצד אנו בונים מחדש תכנון מוצלח, יציב ובר קיימא.