ניהול עסק קטן – פאנל בהפתעה

לכל בעל עסק יש קשיים בניהול העסק. קצת על הקשיים שחווים אחרים, תוכלו לשמוע בסרטון הבא שצולם בוועידה השנתית לעסקים קטנים ובינוניים
קשיים בניהול עסק קטן ובינוני

ניהול עסק קטן – אתגרים הם נחלתם של כמעט כל בעלי העסקים.

בוועידת השנתית לעסקים קטנים ובינוניים שנערכת באווניו בקריית שדה התעופה, התבקשתי להנחות פאנל של בעלי עסקים, בו הם מציגים את הקושי העיקרי שהם חווים בניהול ופיתוח העסק במטרה לקבל ממני, תשובה ופיתרון בזמן אמת, על הבמה…

לצפייה בפאנל בהפתעה על ניהול עסק

 

ניהול עסק קטן – גדול באתגרים

ניהול עסק קטן או בינוני בשנת 2023, הוא לא סיפור פשוט. מגוון קשיים עשויים להתגלות ולהופיע מעת לעת – מחירי שכירויות משתוללים, משכורות גבוהות, קושי לגייס כ״א איכותי, עלות חומרי גלם בעלייה ומה לא.

בעלי עסקים קטנים שהצליחו לפתח עסק מצליח ב – 10 אצבעות, נאלצים להתמודד כיום עם הרבה אתגרים שונים בסביבה שונה לחלוטין ממה שהכרנו בשנים האחרונות. 

על מנת להצליח ולהתפתח, עליהם למצוא פתרונות יעילים לקשיים האלו. במאמץ לעזור לבעלי עסקים קטנים להתמודד עם האתגרים המגוונים שבניהול עסק, ננסה לספק רעיונות וכלים שיכולים לסייע בניהול עסק או בינוני בצורה יעילה יותר.

פתרונות יעילים לקשיים

תכנון אסטרטגי – התכנון האסטרטגי של העסק

החשיבות של תכנון אסטרטגי בניהול היא עצומה. תכנון אסטרטגי מסייע לבעל העסק להגדיר את מטרותיו הארוכות וקצרות הטווח, וליישם תכנים ופעולות מסוימות כדי להשיג אותן.

בעלי עסקים קטנים צריכים להיות מצוידים ברעיונות חדשים ויצירתיים שישפרו את היכולת של העסק להתמודד עם האתגרים השוטפים.

חשיבות תכנון אסטרטגי באמצעות שימוש בתכנון עסקי ומתודולוגיות אסטרטגיות מוכחות עשויות להביא לשיפור ביצועים ובשליטה על התהליך העסקי הכולל של העסק. הנה כמה דוגמאות:

  • ניהול כספים: על בעל עסק קטן להתמודד עם האתגר של ניהול כספים בצורה חכמה. יש לקבוע תקציב, לנהל תזרים, בחינת רווחיות מתמדת ולהתייעץ עם מומחים פיננסיים במקרים בהם זה נדרש.
  • מיסוי: על כל בעל עסק קטן להבין על קצה המזלג את העקרונות של מיסוי העסק. השקעה בתכנון הוצאות והכנסות שיאפשרו לשלם את מינמום המס החוקי, מאפשרת לייצר רווח עודף לבעל העסק.
  • עלויות שוטפות: עסק קטן נדרש להתמודד עם עלויות רבות ושוטפות, כמו השכרת מקום עבודה, תשלומי שכר, רכישת ציוד וגידול העסק. ניהול מדויק של ההוצאות השוטפות והצמיחה של העסק יכולים לסייע לשמירה על יציבות פיננסית.
  • שכירויות: התמודדות עם שכירויות היא חלק בלתי נפרד מניהול עסק. יש לנהל מו״מ עם בעלי הנכס בצורה חכמה תוך מחשבה ארוכת טווח, לבצע את התשלומים בצורה מדויקת (לא לשכוח להטיל על המשכיר את כלל עלויות האחזקה השוטפות המקובלות) ולפעול בהתאם להתחייבויות.
  • ניהול עובדים: בניהול עסקים נדרש לפעול במקצועיות גם כלפי העובדים. יש להקפיד על תהליכי גיוס, ניהול, השקעה בהכשרת עובדים ובחיפיה שלהם, ליצור סביבת עבודה מקצועית ומכוונת ליעדים וכמובן לייצר חיבור בין העובדים לעסק ולמנהלים, אחרת 500 ש"ח נוספים מהמתחרה, יגרמו לעובד הכי טוב שלך לעזוב אותך.
  • הוצאות שיווק: בניהול עסקים קטנים חשוב לשלב הוצאות שיווק בצורה חכמה ויעילה. יש לקבוע תקציב שיווק, לבחון דרכים חדשניות לקידום העסק ולעקוב אחרי התוצאות וההשקעה בצורה חשובה.

אלו רק כמה דוגמאות לחשיבות התכנון האסטרטגי בניהול עסקים קטנים.

על ידי התמודדות נכונה וחכמה עם האתגרים הללו ואחרים, ניתן לשפר את ביצועי העסק ולהבטיח צמיחה ארוכת טווח והצלחה.

תמונה ממידג׳רני - קשיים בניהול העסק
תמונה ממידג׳רני – קשיים בניהול העסק

ניהול כספים בעסק – ניהול תקציב ומימון

ניהול כספים יעיל הוא אחד מהגורמים המרכזיים להצלחה של עסק קטן. הכישרון לנהל ולשלוט על תקציב המבוסס על מימון והכנסות משפר את היכולת של העסק מתחיל, להתרחב ולהתמודד עם כל האתגרים הפיננסיים הנובעים מהפעילות העסקית.

העסק צריך להיות מצוייד בכלים המאפשרים לנהל תקציב, למדוד הוצאות, להגדיל הכנסות, ולקבוע את דרך המימון הטובה ביותר לצורך תחזוקה, רכש וצמיחה עסקית.

איך אני יכול לתכנן אסטרטגיה ארוכת טווח לעסק שלי?

התחל על ידי ניתוח המצב הנוכחי של העסק והגדרת מטרות ויעדים ארוכת טווח. בחן מה עושים המתחרים. כתוב את התכנים והאסטרטגיה במסמך מפורט ועקוב אחרי התכנים באופן קבוע על מנת להעריך האם המדדים המוצגים בתכנית מתקיימים והאם יש צורך בתיקונים.

 

איך אני יכול לשלוט על התקציב של העסק שלי?

יש לבצע ניתוח שוטף של ההוצאות וההכנסות של העסק, ולפעול בהתאם לנתונים האמיתיים. נסה להיות קפדן על תיעוד ההוצאות וההכנסות, ולציין מטרות ברורות לכל תקציב ולפעול בהתאם. כמו כן, יש לחפש דרכים לחסוך בהוצאות ולמקסם את ההכנסות של העסק. 

למשל: עבודה לפי תקציב, מו״מ עם ספקים, מבחר ספקים מגוון, ניהול מלאי אפקטיבי, חיסכון בהוצאות חשמל, צמצום שימוש בנייר והדפסות, לוודא שהרכבים משמשים לעבודה, גמישות בשעות עבודה, שימוש בכלים טכנולוגיים, חיסכון בציוד משרדי, לתעד קניות לעסק, קידום עצמי אורגני בפלטפורמות מדיה חברתית, הסרת מנויים מיותרים לתוכנות שאינן בשימוש, שימור ותחזוקת תשתיות, ניהול מדויק של קופה קטנה.

מה המועד הטוב ביותר לממש את השיפורים הפיננסיים בעסק?

המועד הטוב ביותר לממש שיפורים פיננסיים הוא אתמול 🙂 אבל ברצינות, מדובר בתהליך שוטף ומתמשך. יש להתחיל כמה שיותר מוקדם, לפעול במהירות ולבחון כל הזמן את ההתקדמות והתוצאות.

חובה לעקוב אחר הנתונים הפיננסיים של העסק ולייצר תקשורת פתוחה וקבועה עם צוות העובדים. תהליכים אלו ואחרים, עשויים לסייע מהותית להצלחת השיפורים הפיננסיים.

איך ניתן להבטיח שהתכנון האסטרטגי מתבצע בצורה יעילה?

כדי להבטיח שהתכנון האסטרטגי מתבצע בצורה יעילה, חשוב לעקוב אחר הביצוע באופן קבוע ולבדוק את התקדמות המדדים המוצגים בתכנית. יש להכיר את נתוני העסק שלך, להשתמש בכלים טכנולוגיים כמו תוכנות ניהול פרויקטים / משימות / צוות (קליק-אפ, נושיין, טראלו, אסאנה, מאנדיי וכו׳), מערכות ניהול משאבי האנוש, ענן, AI ועוד ולהעריך את ההתקדמות באופן רציף.

ניהול עסק קטן – לסיכום

הניהול היעיל של עסק קטן הוא משימה מאתגרת ומרתקת. בעלי העסקים הקטנים יכולים להשתמש בכלים ובטכניקות שונות כדי להתמודד עם הקשיים המיוחדים שלהם. עליהם ליצור תכנית אסטרטגית מדויקת ולנהל את הכספים בצורה חכמה יותר.

חובה להקפיד על מעקב רציף אחרי המצב הפיננסי של העסק, לשדרג את הידע בנושא ניהול עסק, ולשים לב לפרטים הקטנים. עם מימוש טכניקות אלו, בעלי העסקים יכולים לשפר את הביצועים שלהם ולהביא לצמיחה עסקית מרשימה.

 

יועץ לניהול העסק - תמונה ממידג׳רני
יועץ לניהול העסק – תמונה ממידג׳רני

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן