מנטור להצלחה | למה מנהלים בכירים צריכים מנטור?

באופן מפתיע, גם מנהלים בכירים נעזרים במנטור שמלווה אותם, מכוון ומייעץ. מה הסיבות לכך ומה היתרונות של שילוב מנטור בתהליכי הניהול העסקי?

מעבר להיררכיה למה גם מנהלים בכירים צריכים מנטורינג

בעולם העסקים התחרותי, טיפוס בסולם התאגידי לעיתים קרובות מרגיש בודד. מנהלים בכירים, שהגיעו לפסגת הארגון שלהם, עשויים להאמין שאינם זקוקים עוד להדרכה. למרות שהנחה זו רוווחת, בואו נבין מדוע מנטורינג נותר קריטי אפילו עבור המנהלים המנוסים ביותר.

 

הסכנה של מידע מסונן בהתאם לבעל התפקיד

אחת הבעיות היא הטיות מידע וייעוץ שמתקבל בתוך מבנה היררכי. מידע שזורם כלפי מעלה בארגון יכול להיות מוטה, מסונן ומעוות. עובדים עשויים להסס לתת משוב מדויק מחשש לפגיעה במעמדם. באופן דומה, עמיתים עשויים להציע הדרכה לא מתאימה כתוצאה מפוליטיקה פנימית או יעדים צוותיים.

כוחה של הדרכה אובייקטיבית

מנטור, לעומת זאת, פועל מחוץ להיררכיה הארגונית. הוא משמש כיועץ אמון, ומציע הדרכה ותמיכה אובייקטיביות. מנטורים פועלים כמאמנים, עוזרים למנהלים בכירים לקבוע יעדים שאפתניים ולפתח אסטרטגיות להשגתם ביעילות, יודעים לקרוא היטב את הפוליטיקה הארגונית לבחון באופן בלתי תלוי אירועים בארגון.

לראות את התמונה המלאה

מעבר לקביעת יעדים, מנטורים יכולים גם לספק פרספקטיבה חיצונית חשובה. הם יכולים לשמש כקרש קפיצה, לעודד מנהלים בכירים לשקול נקודות מבט מגוונות, לזהות נקודות עיוורות ולהעצים את הדיוק בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם. פרספקטיבה רחבה זו יכולה להיות מכריעה בניווט באתגרים מורכבים וניסוח אסטרטגיות נכונות.

התכונות של מנטור מעולה

חשוב לבחור מנטור עם השילוב הנכון של ניסיון, ידע ופרספקטיבה. מנטור אידיאלי מחזיק ברקורד מוכח של הצלחה ובהבנה עמוקה של נוף הניהול הבכיר. עם זאת, לא פחות חשובה היא המחויבות האמיתית שלהם לצמיחה ולהתפתחות של המנהל.

קבלה וצמיחה

מנטורינג לא עוסקת בכפייה של שינויים או תיקון פגמים. מנטור טוב מטפח מרחב בטוח להרהור עצמי ולצמיחה. הוא מקבל את החוזקות והחולשות של המנהל, ועובד בשיתוף פעולה כדי לנצל את החוזקות ולטפל בחולשות בצורה יעילה.

ללמוד מבית הספר של החיים הקשים (בלי החבורות)

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של מנטורינג הוא היכולת לנצל את הניסיון של המנטור. מנהלים בכירים יכולים ללמוד מההצלחות והכישלונות הקודמים של המנטור שלהם, להימנע מטעויות יקרות ולזרז את דרכם להצלחה.

יתרונות המנטור - ללמוד מבית הספר של החיים
יתרונות המנטור – ללמוד מבית הספר של החיים

לראות דרך התדמית

מנטורים יכולים גם להציע תצוגה לא מסוננת של מצבים. הם יכולים לערער בעדינות על הנחות ודעות קדומות, לעודד מנהלים בכירים להתמודד עם אמיתות לא נוחות שעשויות אחרת להישאר מוסתרות. היכולת הזו לראות את המציאות בבירור היא חיונית עבור קבלת החלטות נכונות וניווט בתנאים מורכבים.

בניית ארגז כלים להצלחה לטווח ארוך

מנטור מיומן מצייד את המנהל שלו בארגז כלים מקיף של מיומנויות שניתן ליישם לאורך כל הקריירה. מיומנויות אלה יכולות לנוע מחשיבה אסטרטגית וקבלת החלטות ועד לתקשורת ופתרון קונפליקטים.

גישה הוליסטית להצלחה

ההשפעה של מנטור מוצלח חורגת מהתחום המקצועי. חונכות יכולה להשפיע לטובה גם על חייו האישיים של המנהל. מנטור יכול להיות מקור לתמיכה בלתי מעורערת בתקופות מאתגרות ושותף שמח בחגיגת הניצחונות.

חשיפת נקודות עיוורות והגעה לפוטנציאל המלא

אולי התרומה המשמעותית ביותר של חונך היא היכולת שלו להרחיב את זווית הראייה של המנהל. באמצעות תקשורת פתוחה ומשוב כן, חונך יכול לעזור למנהל לזהות תחומים לשיפור ולממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן