טיפים לניהול צוות עובדים

כדי להצליח לנהל נכון, לפתח סביבת עבודה מעצימה ולשפר את הפעילות העסקית צריך לרוב לעבוד קשה. עם זאת, כמה טיפים תמיד יכולים לקצר מעט את הדרך. מאמר קצר עם המון טיפים לניהול נכון, ניהול צוות, ניהול זמן ועוד.
טיפים לניהול מוצלח של עסק

כל יועץ עסקי יודע שאחד ההיבטים המשפיעים ביותר על מידת ההצלחה של העסק הוא מי שעומד בראש הפירמידה, כלומר בעל העסק ושדרת הניהול שלו. אין פלא איפה שישנו ביקוש רב מצד בעלי עסקים לליווי ניהולי שיכול לעמוד בפני עצמו וגם להיות חלק אינטגראלי מתהליך ייעוץ עסקי שלם. אמנם, יש מרחק גדול בין מה שניתן לקרוא במאמרים וספרים כאלו ואחרים ובין מה שיכול לתת יועץ עסקי המלווה אתכם אישית, אבל שווה לקרוא כמה טיפים לניהול המובאים במאמר הבא, שיוכלו להאיר עבורכם מספר נקודות.

 

קודם כל לנהל את עצמכם

 אם לא תדעו לנהל את עצמכם כיצד תוכלו לנהל מספר עובדים? הכוונה היא ליכולת להתנהל באופן אפקטיבי גם ברמת הזמן, גם ברמת חלוקת האנרגיות, גם בארגון סדרי עדיפויות וגם בכל הקשור להתנהלות הרגשית. באופן מיוחד כדאי לשים לב אל טיפים לניהול זמן נכון מאחר שמדובר באחד המשאבים היותר חשובים שלכם, ועליכם לדעת כיצד לנצלו היטב. הנקודה המרכזית היא ללמוד כיצד מפרידים בין מה שבאמת חשוב ומה שפחות חשוב, ובהתאם לכך להקדיש את הזמנים המתבקשים לכל תחום ומשימה.

 

במילים אחרות, מדובר בתעדוף נכון של סדרי העדיפויות עם רשימה מסודרת, והתנהלות בהתאם. הכוונה היא שתעברו מדי יום ממשימה למשימה באופן מאורגן ואפקטיבי בהתאם ללוח המשימות והזמנים הכתובים, בניגוד להתפזרות על מספר פעולות בעת ובעונה אחת או קפיצה מהירה מאחת לשנייה, שהם בעצם מתכון בטוח להתנהלות מבולגנת המקרינה העובדים בעסק, על קבלת ההחלטות, על דברים חשובים שנזנחים, על שביעות הרצון של הלקוחות ועוד.

 

הובלה ודוגמא אישית

אם אתם רוצים טיפים לניהול צוות אי אפשר בלי הובלה ודוגמא אישית. מטבע הדברים, ניהול עובדים מחייב הנעה ודחיפה קדימה, התייעלות ודרבון, ולשם כך יש להיות כריזמטיים ומובילים. נכון, לכל אחד יש את ה DNA הכירזמתי שלו שלרוב קשה לשינוי, אבל יש בהחלט דברים שניתן וכדאי ליישם ולשפר. כך למשך הובלה משמעה שאתם מפגינים מעורבות גבוהה בעסק על תחומי הפעילות השונים, נותנים דוגמא מבחינת אחריות אישית, מפגינים עניין בעובדים ועוזרים להם להתגבר על בעיות ואתגרים, תורמים להתפתחות המקצועית שלהם, וכיוצא בזאת.

 

לדעת להאציל סמכויות

 יש עוד הרבה טיפים לניהול נכון ובהם היכולת להאציל סמכויות. הטיפ הזה מתקשר אל הטיפ הקודם שכן עליכם ללמוד לתת אמון בעובדים ולהבין שמתן משימות ופרויקטים תורמת לשביעות הרצון, לפיתוח מיומנויות וכישורים, לתחושת האחריות ולהזדהות עם העסק. ייתכן שאתם מסוג המנהלים שמתקשים להציל סמכויות והסימן לכך הוא נטל כבד שרובץ על הכתפיים באופן מתמיד, אינספור משימות גדולות כקטנות שאתם נדרשים להתמודד עימן, עובדים שלא יודעים לפתור בעיות כי לא למדו, וכיוצא בזאת. אם המצב מוכר לכם, כדאי ללמוד ולתרגל האצלת סמכויות עם יועץ עסקי מנוסה.

 

לפתח סביבת עבודה טובה

יועצים עסקיים יכולים לתת לכם הרבה מאוד טיפים לניהול עובדים, וזאת על פי התרשמותם הישירה והאישית מההתנהלות השוטפת בעסק, ועל סמך ניסיון עשיר בניהול עסקים בעצמם. טיפ חשוב במיוחד הוא לבנות סביבת עבודה טובה המבוססת על תקשורת מיטיבה שמתחילה, כמו תמיד, בראש הפירמידה. נכון, מנהל טוב גם יודע לעמוד על שלו ולהיות אסרטיבי כשצריך, אבל באותה המידה עליו להיות מסוגל להקשיב ולהבין את העובדים. ההקשבה תסייע לכם להכיר זוויות הסתכלות חדשות ונקודות בעסק שאולי החמצתם, תוכלו להבין מאיפה שואבים העובדים מוטיבציה וכיצד להניע אותם, להרגיש את המורל, לפתור בעיות וחיכוכים עוד כשהם קטנים, ובכלל – לתת לעובדים את ההרגשה שהם חשובים, שמקשיבים להם ומכירים אותם.

 

מעוניינים לקבל עוד טיפים לניהול? לפרטים נוספים ולקבלת ליווי אישי מיועץ עסקי מיומן, הנכם מוזמנים לפנות אל אלדר יועצים בטלפון 0722-616363 או לנייד 052-3588322.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן