תוכנית עסקית

כמו בכל דבר בחיים גם בעסקים, תוכנית מובנת היא המפתח להצלחה. היא מורכבת ממספר רבדים ותפקידה לסלול את השביל הבטוח ביותר להצלחה, כך שככל שניתן, שום דבר לא יתפספס. למה היא כל כך חשובה וממה היא מורכבת? – על כך במאמר הבא.
ייעוץ עסקי תוכנית עסקית

אחד השלבים החשובים ביותר כאשר מתכננים להקים עסק חדש, או לחילופין כאשר בעל עסק מעוניין להרחיב את החברה או לבדוק האם התוצאות העסקיות תואמות את הציפיות של מנהלי החברה, הוא בניית תוכנית עסקית מדויקת ומפורטת.

כאשר פונים לייעוץ עסקי ובונים תכנית עסקית, המטרה היא לכסות את כל הערוצים הכלכליים המקיפים את החברה: הכנסות, הוצאות, שיווק ומכירות, מקורות מימון, מבנה העסק וסקירה של המוצרים או השירותים של העסק.

מה כל כך חשוב בבניית תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית מהווה תמונת ראי לחברה ונותנת מבט אובייקטיבי על מצבו של העסק, באמצעות התוכנית ניתן להבין לעומק מהן ההוצאות של החברה, אפשר לתכנן אותן בצורה טובה יותר, לבדוק האם התמחור של המוצרים או השירותים הוא מדויק, מהי האסטרטגיה לזמן הקרוב ולעתיד היותר רחוק. תוכנית עסקית מציעה דרכי פעולה על מנת לייעל את כל האספקטים הדורשים שינוי וחשיבה מחדש.

מהו המבנה של תוכנית עסקית?

המבנה הכללי של תוכנית עסקית הוא לרוב די קבוע, אך משתנה בהתאם לאופי העסק, גודלו, מחזור העסקים, האם זהו עסק קיים או חדש ועוד פרמטרים רבים. הסעיפים שמופיעים ברוב התוכניות הם:

תקציר מנהלים

תקציר המנהלים מספק סקירה תמציתית של העסק, כולל הייעוד, החזון והיעדים שלו. הוא כולל בדרך כלל פרטים כמו אופי החברה, המוצרים או השירותים שלה, קהל היעד ומספר העובדים. הסיכום עשוי לגעת גם בהישגי העבר של החברה ובתוכניות העתידיות לצמיחה.

מוצרי החברה

סעיף זה מספק תיאור מפורט יותר של מוצרי החברה, כולל התכונות, היתרונות והתמחור שלהם. הוא עשוי גם לדון בתהליך הייצור ובכל מוצר חדש שנמצא כעת בפיתוח. בנוסף, סעיף זה עשוי לתאר את פלחי היעד של לקוחות עבור כל מוצר.

סקירת שוק

מדור סקירת השוק מנתח את הענף בו פועלת החברה, לרבות גודל השוק, השחקנים המרכזיים וכל מגמה המשפיעה על הענף. הוא עשוי לכלול גם ניתוח תחרותי שיזהה את המתחרים העיקריים של החברה, נקודות החוזק והחולשה שלהם ונתח השוק שלהם. לבסוף, המדור עשוי לדון בכל הזדמנויות או איומים שהחברה עשויה להתמודד איתם בשוק.

שיווק

סעיף השיווק מתווה את האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של החברה ומזהה כל הזדמנויות לשיפור. זה עשוי לכלול ניתוח של קהל היעד ודיון על ערוצי השיווק היעילים ביותר להגעה לקהל זה. בנוסף, סעיף זה עשוי לדון ביעדי השיווק ובמדדים של החברה למדידת הצלחה.

קהל לקוחות ומכירות

חלק זה מספק פירוט מפורט של קהל הלקוחות של החברה, כולל מידע דמוגרפי והרגלי רכישה. הוא עשוי לכלול גם נתונים על היקף המכירות של החברה לאורך זמן, בחלוקה לפי מוצר או פלח לקוחות. מידע זה יכול לעזור לחברה לזהות תחומים לצמיחה ושיפור.

נכסים

סעיף הנכסים מספק סקירה של משאבי החברה, לרבות נכסים מוחשיים כגון נדל"ן ומלאי, וכן נכסים בלתי מוחשיים כגון מוניטין המותג והון אנושי. סעיף זה עשוי לדון גם בהתחייבויות או סיכונים שהחברה מתמודדת איתם.

תחזית פיננסית

מדור התחזית הפיננסית משתמש בנתונים מהסעיפים הקודמים כדי ליצור תחזית של הביצועים הפיננסיים של החברה במהלך השנים הקרובות. זה עשוי לכלול תחזיות של הכנסות, הוצאות ורווחים, כמו גם ניתוח של תזרים המזומנים והמאזן של החברה. התחזית הפיננסית היא מרכיב חיוני בכל תוכנית עסקית, שכן היא עוזרת לחברה לתכנן צמיחה ולזהות תחומי סיכון פיננסיים פוטנציאליים.

על מנת להכין תוכנית עסקית מקיפה וטובה (פילוח שוק, ניתוח מוצרים, שיווק, ניתוח כלכלי, אסטרטגיה, ועוד) ובגלל ריבוי התחזיות והמודלים הפיננסיים הנלווים אל התוכנית העסקית, היא נערכת בדרך כלל בעזרת כלכלנים מקצועיים שזהו תחום התמחותם.

אנחנו ב'אלדר יועצים' יודעים לאבחן את העסק ולהתאים לו את הפתרונות הנכונים והמדויקים והמתאימים ביותר. 'אלדר יועצים' מתמחה במתן שירותי ייעוץ עסקי, אסטרטגי, ניהולי ופיננסי. אנחנו מתמחים במתן ייעוץ לעמותות וחברות, ולעסקים קטנים ובינוניים, כמו כן אנו מציעים שירותי מנטורינג,  ליווי עסקי, הרצאות, סדנאות ופגישות הדרכה.

אנו מעניקים ללקוחותינו, כלים פשוטים, מדויקים ומקצועיים המתאימים בדיוק לצרכים שלהם. אנו מחויבים לתוצאות.

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תוכנית עסקית, אתם מוזמנים להתקשר לטלפון נייד: 052-3588322 או למשרד: 072-2616363 או צרו קשר כאן.

קטגוריות מובילות

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן