קרדיט לצילום – רויטרס (מתוך לינק הכתבה)
גם בעסקים – התשובה היא לרוב בפרטים.
יש לנתח את העסק (כן – כולל סטטיסטיקות והשוואות), להבין את יחסי הגומלין ואת אופי הפעילות, לנטרל "מסיחים" ואז לקחת כמה צעדים אחורה, להסתכל מלמעלה ולחשוב למה 1+1 לא נותן 2.
הרבה פעמים התשובה נמצאת ממש מתחת לאף וצפה כאשר היועץ ומנהלי החברה יושבים יחדיו ובוחנים את הפעילות בעיניים ביקורתיות…
מי שיודע לנהל נכון, משיג יתרון משמעותי על המתחרים.
משמעות היתרון היא ברורה – לקוחות מרוצים, עובדים נאמנים ויותר כסף בחשבון הבנק !
לינק למאמר המעניין מאת אבי זורנזון שפורסם בגלובס:
סטטיסטיקה ועסקים הם כלי עצום בעולם העסקים. זו היא תורת המתמטיקה שמאחורי הגישה לאיסוף, ניתוח ופרשנות נתונים. בעסקים, הידע הסטטיסטי מאפשר לקבל החלטות מושכלות בהתאם למגבלות ולאי-וודאות הקיימת בשוק.
נסביר מעט איך הסטטיסטיקה משמשת בעולם העסקים:
- ניתוח נתונים: דרך הנתונים שחברה אוספת (כגון מכירות, פרסומות, משוב לקוחות), היא יכולה לאתר תבניות, לזהות הזדמנויות ולזהות את הבעיות.
- החלטות מבוססות נתונים: במקום לקבל החלטות באופן אינטואיטיבי, מנהלים יכולים להיעזר בנתונים כדי לבחון אפשרויות ולקבל החלטות מושכלות.
- בדיקות A/B: במיתוג, שיווק ואפילו בעיצוב מוצרים, ניתן להשוות בין שתי אפשרויות ולראות איזו מהן מצליחה יותר בעיני הלקוח.
- חזוי: באמצעות דגמים סטטיסטיים, חברות יכולות לחזות התנהגות בעתיד – כמו מכירות בקוורטר הבא, למשל.
- קביעת מחיר: הנתונים הסטטיסטיים יכולים לעזור לקבוע את המחיר הנכון למוצר או שירות, בהתאם להתנהגות הלקוחות והמתחרים.
- בקרת איכות: בעזרת סטטיסטיקה, ניתן לבחון את איכות המוצרים או השירותים ולאתר את מקור הבעיות.
- סגמנטציה של שוק: חלוקת השוק לתתי-שווקים בהתאם לצרכים, ההעדפות או כל פרמטר אחר, בכדי לגרום לפרסום או להצעה להיות יעילה יותר.