ייעוץ שיווקי

ייעוץ שיווקי הגורם לעסק לפרוח

האם לדעתכם העסק שלכם זקוק לייעוץ שיווקי? האם לעסק שלכם יש אסטרטגיה שיווקית? האם היא מוכיחה את עצמה? האם התעכבתם לאחרונה על החלטות הנוגעות לבניית המותג שלכם, סקר מתחרים, מיקוד ופילוח הקהל?

בעלי עסקים קטנים ובינוניים נוטים לעתים לחשוב כי מונחים אלו שייכים לעולמם של העסקים הגדולים או התאגידים, אולם המציאות מוכיחה חד משמעית כי לא כך הדבר.

מטרתו של היועץ השיווקי הנה בראש ובראשונה להביא לעסק עוד לקוחות, או בשורה התחתונה – להגדיל את הרווחיות העסקית.

מנטור עסקי

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלך

כבעלי עסק קטן או בינוני, אתם בראש ובראשונה צריכים להבין מי קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בבסיסו של תהליך ייעוץ עסקי שיווקי, עומד זיהוי קהל הלקוחות והבנת הצרכים שלו מול השרות או הסחורה שיש לכם להציע.

זהו פילוח ומיקוד הקהל שלך.

בהמשך לכך, אנו ניצור יחד מיתוג ובידול הייחודיים לזהות העסקית שלכם. בידול בא לידי ביטוי בקונספט עיצובי ותוכני של העסק. על שני אלו נתעכב בדקדקנות על מנת לוודא כי יש לכם זהות ברורה ובולטת מול מתחרים בפלח השוק בו אתם פעילים.

01

בניית יעדים שיווקיים

כהמשך לפילוח הקהל ובניית המיתוג, נבנה יחד יעדים ברורים, ברי השגה ומדידים אשר יהוו אבני דרך בתהליך השיווק מול הקהל הרלוונטי שהגדרנו. בחירת יעדים הינה משימה מורכבת, מכיוון שבעלי עסקים נוטים לכוון גבוה מדי או נמוך מדי מסיבות שונות. תהליך ליווי שיווקי המבוצע ע"י יועץ מנוסה אשר ניהל בעבר תהליכי שיווק כמנהל או אף מנכ"ל של עסק, יוכל לעזור לכם להתכוונן על יעדים המתאימים לפלח השוק בו אתם פועלים ולקהלי היעד בהם בחרתם להתמקד.

02

בחירת ערוצי פרסום

עולם הפרסום השתנה בשנים האחרונות בצורה דרמטית עם כניסתן של טכנולוגיות כגון האינטרנט והמובייל. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צורכים ונחשפים לתוכן בצורה שונה מאשר בעבר. עליכם, להיות מודעים למגוון האפשרויות העומד בפניכם בדרך להגעה ללקוחות חדשים.

בתהליך הייעוץ, נברר מהו התקציב האפשרי והזמין ליציאה לקמפיין שיווקי ונחליט יחד מה הם הערוצים המתאימים ביותר עבורך. ניקח בחשבון  את התקציב ואת קהלי היעד.

03

תהליכי מכירה

הקמפיין השיווקי אינו מסתיים בבחירת ערוצי הפרסום. חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק הינו תהליך המכירה. האם אתם יודעים איך למכור את המוצר שלכם? האם אתם שוכרים אנשי מכירות או עוסקים במכירות בעצמכם? כחלק ממסגרת של ייעוץ עסקי אמין, ייעוץ שיווקי מתמקד גם בתהליכי המכירה ובונה תשתית חזקה ואמינה אשר תחזק את הסיכויים שלכם לסיים מכירה מוצלחת מול לקוחות מתעניינים.

הניסיון העשיר שלנו בעבודה מול אנשי מכירות, יעמוד לרשותכם בבניית תהליכי תגמול מאוזנים ונכונים אשר ימריצו את אנשי המכירות ויבטיחו רווחיות גבוהה של התהליך. בנוסף, אנו נתמקד בשיפור כישורי המכירה ויכולות המיקוח והשכנוע שלהם.

מנהלים יקרים, קיום תוכנית שיווק אסטרטגית לטווח ארוך וגם לטווח קצר, היא חיונית. רק כך תוכלו להשיג את יעדי השיווק שלכם ולבנות את המותג ביעילות.

תוכניות לטווח קצר מאפשרות לעסק להגיב במהירות לשינויים בשוק, לנצל הזדמנויות מתפתחות, להישאר רלוונטיים ולבצע התאמות באסטרטגיות השיווק לפי הצורך.
תוכניות ארוכות טווח מספקות מפת דרכים להצלחה מתמשכת לאורך זמן. זה כולל ביסוס וזיהוי המותג ובניית מוניטין מוצק בשוק. תוכנית ארוכת טווח גם עוזרת להבטיח שהמשאבים יוקצו ביעילות כדי לתמוך בצמיחת העסק והצלחתו.

בקיצור – גם ארוך וגם קצר!

13 צעדי חובה לייעוץ שיווקי אסטרטגי

דוגמה לאסטרטגיית שיווק ארוכת טווח:

בניית הכרה ומוניטין של המותג:

כרוך בביסוס תדמית מותג חזקה והעברת מסרים עקביים בכל ערוצי השיווק. זה יכול לכלול פיתוח ספר מותג, יצירת קו מיתוגי, מסרים, הצהרת משימה, השקעה ביחסי ציבור, אירועים, חסויות והסברה תקשורתית.

גיוון ערוצי שיווק:

אסטרטגיה זו כוללת חקר ערוצי שיווק ופלטפורמות חדשות כדי להגיע לקהלי יעד ממקומות חדשים. זה יכול לכלול פיתוח נוכחות חזקה במדיה חברתית, יצירת תוכן לפלטפורמות וידאו, קידום אורגני (SEO) והשקעה בשיווק משפיענים (Social Media Influencer).

דוגמה לאסטרטגיית שיווק לטווח קצר:

קמפיינים פרסומיים ממוקדים:

אסטרטגיה זו כוללת השקת קמפיינים פרסומיים ממוקדים כדי להגיע לקהלי יעד ספציפיים. זה יכול לכלול הצגת מודעות במדיה חברתית, קמפיינים ממוקדים בדוא"ל, קמפייני חיפוש בגוגל בתשלום (Google Ads).

מבצעים לזמן מוגבל:

אסטרטגיה זו כוללת הצעת מבצעים מיוחדים או הנחות כדי להניע מכירות מיידיות ולעודד לקוחות לפעול. זה יכול לכלול הפעלת מכירות בזק, מכירות עונתיות, מתן הנחות עבור הפניות למוצר / שירות וקידום הצעות לזמן מוגבל באמצעות מסעות פרסום ממוקדים.

10 צעדי חובה לייעוץ שיווקי אסטרטגי:

ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא תהליך של איסוף נתונים, ניתוח מגמות שוק ופיתוח תוכנית על ידי יועץ להשגת יעדי שיווק.

התהליך חשוב כיוון שהוא עוזר לעסקים להבין את הלקוחות, המתחרים והתעשייה שלהם, ולפתח אסטרטגיות יעילות להשגת מטרותיהם.

 

ייעוץ שיווקי הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה העסקית.

אסטרטגיה שיווקית עוזרת לארגונים להבין את הלקוחות, לזהות את נקודות החוזק והחולשה ולתכנן אסטרטגיות יעילות להשגת המטרות.

בין אם אתה בעל עסק, מנכ״ל חברה, מייסד סטארט-אפ או איש שיווק, חשוב שתכיר היטב את 10 הצעדים ההכרחיים לייעוץ שיווקי אסטרטגי:

graphicCreated with Sketch.

רוצים לקבל עוד פרטים על ייעוץ שיווקי?
מעוניינים ליצור אסטרטגיית שיווק מנצחת?

לחצו כאן ליצירת קשר

01

הגדירו את המטרות שלכם

הצעד הראשון בייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא להגדיר בצורה ברורה את המטרות שלך. מה אתה מקווה להשיג באמצעות מאמצי השיווק שלך? האם אתה מחפש להגדיל את המכירות, לבנות מודעות למותג או ליצור לידים? הגדרת המטרות שלך תעזור לך להישאר ממוקד ולהפיק את המרב ממאמצי השיווק שלך.

02

זהו את שוק היעד לטירגוט

לאחר שהגדרת את המטרות שלך, השלב הבא הוא לזהות את שוק היעד שלך. מי הם הלקוחות האידיאליים שלך? מהם הנתונים הדמוגרפיים, תחומי העניין והרגלי הקנייה שלהם? הבנת שוק היעד שלך תעזור לך להתאים את מאמצי השיווק שלך כך שיענו על הצרכים וההעדפות שלהם.

03

ערכו מחקר שוק

מחקר שוק הוא קריטי לשיווק יעיל. זה עוזר לך לאסוף נתונים על שוק היעד שלך, המתחרים שלך ומגמות בתעשייה. מידע זה יאפשר לך לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיות וטקטיקות השיווק שלך.

04

נתחו את המתחרים שלכם

הידיעה מי המתחרים שלך ומה הם עושים היא חיונית לייעוץ שיווקי אסטרטגי. נתחו את החוזקות והחולשות שלהם, מה מבדיל אותם מהעסק שלכם וכיצד תוכלו לבדל את עצמכם. זה ייתן לך יתרון בשוק ויעזור לך להקדים את המתחרים.

05

צרו תוכן מושך

תוכן מרתק חיוני לשיווק מוצלח. בין אם אתה כותב פוסטים בבלוג, יוצר סרטונים או מריץ קמפיינים במדיה החברתית, התוכן שלך צריך להיות רלוונטי, אינפורמטיבי ומרתק. הוא צריך להיות גם מותאם למנועי חיפוש כדי להבטיח שהוא מגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון.

06

השתמשו בשיווק מבוסס דאטה

שיווק מבוסס דאטה הוא העתיד של השיווק. השתמש בנתונים כדי לקבל החלטות מושכלות וכך תוכל למטב את מאמצי השיווק שלך להשגת תוצאות טובות יותר. השתמש בנתונים כדי לעקוב אחר התוצאות שלך, למדוד את הצלחת הקמפיינים שלך ולקבל החלטות מבוססות נתונים על אסטרטגיות השיווק שלך.

07

הישארו מעודכנים במגמות בתעשייה

שיווק הוא תחום שמתפתח כל הזמן, וחיוני להתעדכן במגמות ובהתפתחויות האחרונות. התעדכן בחדשות ובעדכונים בתעשייה, השתתף באירועים וכנסים ויצר קשרים עם אנשי שיווק אחרים כדי להשיג תוצאות טובות עבור הפירמה שלך.

08

מדדו ונתחו את התוצאות שלכם

מדידה וניתוח של התוצאות שלך חיוניים לשיפור מתמיד במאמצי השיווק שלך. עקוב ומדוד באופן קבוע את הצלחת הקמפיינים שלך, השווה את התוצאות ליעדים שלך וזהה תחומים לשיפור. השתמש במידע זה כדי לקבל החלטות מונחות נתונים לגבי אסטרטגיות השיווק העתידיות שלך.

09

בנו תקציב שיווקי

בנה תקציב המאגד את כלל מרכיבי השיווק. עבוד לפיו ודאג לעדכן אותו מעלה או מטה בהתאם להתפתחויות וליכולות החברה. הסתכל על השיווק כהשקעה, לא כהוצאה. עם זאת, היה אמיתי וכן עם התוצאות ודאג להעסיק את אנשי השיווק הטובים, לא אלו שמסבירים…

10

בחנו בעין ביקורתית ובאופן קבוע את תוכנית השיווק שלכם

לבסוף, חשוב לבדוק ולחדד את תוכנית השיווק שלך באופן קבוע. הערך את התוצאות שלך, בצע שינויים באסטרטגיות שלך לפי הצורך, והיה תמיד פתוח לנסות גישות חדשות. תוכנית השיווק שלך צריכה להיות מסמך חי שמתפתח ומתאים את עצמו ככל שהעסק שלך גדל ומשתנה.

!

לסיכום

ייעוץ שיווקי אסטרטגי חיוני להצלחת כל עסק. על ידי ביצוע השלבים הללו, תוכל לפתח תוכנית שיווק מקיפה, מונעת נתונים, שתעזור לך להשיג את המטרות שלך ולהצמיח את העסק שלך. זכור, שיווק הוא תהליך מתמשך, וחשוב להעריך ולחדד באופן מתמיד את האסטרטגיות שלך כדי להיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים.

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים

גם אם יש לכם מוצר או שרות מנצח, קשה לנהל עסק מצליח כאשר אתם "יורים לכל הכיוונים" במאמצי השיווק שלכם ומקווים לטוב.

תהליך ייעוץ שיווקי עסקי המנוהל על ידי יועץ בעל ניסיון ושם בתחום, יניב עבורכם תשתית חזרה של תהליכי שיווק ומכירה אשר יקדמו את העסק שלכם מול לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים. זהו צורך קיומי עבור העסק שלכם וחשוב כי תעשו בהקדם את הצעד הראשון ליצירת תהליכי שיווק ומכירה מקצועיים.

אנו מזמינים אתכם ליצור יחד אתנו אסטרטגיית שיווק מנצחת. פנו עכשיו ליצירת קשר ראשוני ולקביעת שיחת ייעוץ בתחום.

יצירת קשר מהירה

לקבלת עצה או יצירת קשר השאירו פרטים

פגישת היכרות

לקביעת פגישת היכרות לחצו כאן

דילוג לתוכן