תמונה נכונה ואיכותית ("צילום תדמית " בשפה המקצועית) הייתה יכולה לשרת אותו טוב הרבה יותר.
מהי אותה תמונה?
צילום תדמית הוא צילום המבוצע ע"י צלם מקצועי במטרה לשווק ויזואלית אותנו, בעלי העסק.
זוהי תמונה מחמיאה שמשדרת היטב את מה שבעל העסק רוצה שהלקוח יחוש כשהוא מביט בו – לעיתים זאת מקצועיות ואמינות, לעיתים זאת קלילות ושובבות, לפעמים נכלול בה את החלל העסקי ובמקרים אחרים רק את פני המצולם.
התמונה הנכונה מהווה שגריר חשוב של העסק ומאפשרת ללקוח לזהות מראש את בעל העסק, לייצר נראות נכונה במדיה וקשר בלתי אמצעי.
צילום התדמית יכול להיעשות בסטודיו של הצלם או במשרדי העסק. כדאי להקדים לו שיחה אישית עם הצלם בו מדגישים את יתרונות העסק, סוגי הלקוחות, קהל היעד וציפיות בעל העסק מצילום התדמית.
מומלץ להגיע ליום הצילומים עם 2 סטים של חולצות, בהירה וכהה ולישון טוב לפני בכדי להיראות רעננים ומלאי אנרגיה.
לא לשכוח להסתפר, להתפנפן (או להתגלח) בכדי שניראה מיליון דולר…
סטיילינג היא לא מילה גסה ולעיתים היא עושה את ההבדל בין תמונה טובה לתמונה מושלמת!
ביקשתי מאבי בקשט, צלם מוכשר שהוא גם לקוח וחבר שיוסיף כמה טיפים מניסיונו:
"יש חשיבות רבה בצילום התדמית למיקום בו הוא נערך, לרקע, ללבוש המצולם, לסטיילינג, לאיפור (גם לגברים…) ובעיקר לכישרון של הצלם. זה לא הזמן להיעזר בבן הדוד, במצלמה של הסלולאר או בחיתוך תמונה מהמילואים האחרונים…
כדאי לחייך (חיוך מלא ולא צחוק), לא לוותר על חולצה מכובדת, לצלם תמונת פנים ברורה עד קו הכתפיים, להימנע מלבוש פרובוקטיבי (בגד ים / שמלת כלה / תחפושת ) להשאיר מחוץ לפריים את משקפי השמש, הילד או הכלב ובעיקר לחשוב איך הלקוח האופטימלי שלנו היה מצפה שניראה בתמונה – ולשם לכוון…"
בקיצור – תמונה אחת שווה אלף מילים.
ואם עדיין לא הצטלמתם – זה הזמן.
בהצלחה!
קרדיט תמונה – אבי בקש, מימד אחר של צילום