למשל:
• למרות שיש לקוחות, מכירות ועבודה מהבוקר עד הלילה, בסוף החודש לא נשאר כסף.
• הבנקאי מתקשר מידי בוקר לדרוש בשלומכם ותזרים המזומנים הופך קשה מיום ליום.
• אין לכם מושג אם אתם מרוויחים, מפסידים או "סתם מעבירים את הזמן" בעסק ?
• יש לקוחות שהגיע הזמן לפטר (כי בסוף יוצא שאתם עוד משלמים להם), ובמקום לפטר אותם אתם ממשיכים לאסוף עוד ועוד כאלו …
• אותן טעויות חוזרות על עצמן פעם אחרי פעם, למרות שהסברתם, גערתם ונזפתם !
• יש לכם המון דברים בבטן על העובדים, אבל אתם פולניים ולא משתפים את העובד. לא זאת בלבד, אלא ש"שיחת משוב" עם העובדים מבוצעת רק בטלפתיה מהפחד שאם תבוצע בפועל היא תסתיים תמיד בעדכון שכר.
וכמו בבעיות הרפואיות, גם בחיים העסקיים, אותם תסמינים יכולים להצביע על מגוון בעיות שונות, ועל היועץ העסקי המיומן לדעת לבצע את הבדיקות הנכונות, לזהות את הבעיה האמתית (שפעמים רבות סמויה מהעין) ולהציע את הפתרון המתאים לבעלי העסק ולאופי הפעילות העסקית (שהרי לכל תרופה יש תופעות לוואי ורופא טוב מתאים את התרופה לפציינט…).
כמה דוגמאות:
המחזור עולה, אבל הרווחיות יורדת.
מקור הבעיה יכול להיות הן בתזרים המזומנים (אין מספיק הון חוזר לגידול בפעילות העסקית, מה שמכריח את בעלי העסק לקחת הלוואות בריבית חריגה השוחקת את הרווחיות); יכול להיות בגידול בעלויות הייצור (על מנת לספק את הביקוש מביאים סחורה בדרך האוויר ולא דרך הים, או לחילופין קולטים עוד עובדים או מפעילים משמרת לילה בעלת עלויות כוח אדם יקרות מאוד); יכול להיות בניהול (עומס העבודה של המנהלים והעובדים מעלה משמעותית את התקלות והטעויות בייצור – מה שמביא לפחת עודף ולצריכת חומרי גלם מעבר לתקן); ויכול להיות גם בתמהיל ותמחיר המוצרים (תמהיל המוצרים המיוצר מביא בסופו של דבר לגידול במחזור אך על חשבון ייצור מוצרים רווחים יותר – מה ששוחק בסה"כ את רווחיות העסק).
קלטנו מנהל חדש לאחד התחומים בחברה. קורות החיים היו מדהימים. אחרי 3 חודשים גילינו כי התוצאות בשטח – על הפנים.
מקור הבעיה יכול להיות בהשמה שגוייה (פעלנו לפי ה"בטן" והאינסטינקטים ולא לפי מה שאמרו לנו באמת תוצאות המבדקים או אנשי משאבי האנוש, לא צלצלנו לדבר עם ממליצים ולא ביצענו ראיון מקצועי ואישיותי נכונים); יכול להיות שתהליך הקליטה היה שגוי ("הנחתנו" את המנהל החדש ללא הכנה מתאימה, לא דאגנו לחפיפה, ליווי צמוד ומשוב מתמשך לאיכות עבודתו); ויכול להיות שהבעיה היא ניהולית (בעיה ניהולית של המנכ"ל שלא ביצע תיאום ציפיות אמיתי ומדויק, תוך מתן תיעדוף ברור במה לטפל ומתי).
לסיכום – בכדי לזהות נכון את מקור הבעיה בעסק, להציע פתרון אפקטיבי ומתאים ובעיקר בכדי להצליח ליישם אותו, פנו ליועץ עסקי מומחה ובעל ניסיון מגוון.[dt_gap height="10" /]
מתלבטים ?רוצים להתייעץ ?מייחלים לשינוי?
רוצים לישון טוב בלילה, ללא חרדות, לקום בבוקר עם חיוך ולהרוויח יותר?
זה הזמן לעשות את הצעד!!
צרו איתנו קשר!
קרדיט תמונה:
photo credit: https://www.flickr.com/photos/adrianclarkmbbs/495524570