פיתוח עסקי לעסקים הינו קונספט מתחומי הניהול העוסק במשימות ותהליכים שנועדו לקדם יעדים ארגוניים ומשלב תחומי ידע שונים כגון, כלכלה, תעשייה, ניהול, ארגון ושיווק. היעדים של תהליכי פיתוח עסקי יכולים להיות כלליים (לדוגמא: הגדלה של הכנסות הארגון), מקיפים יותר (פיתוח החברה לרשת ארצית או בינלאומית, הנפקה לבורסה ועוד) או ייחודיים ומוגדרים היטב (שיווק למגזר לקוחות חדש או השקת מוצרים חדשים).
המינוח 'פיתוח עסקי' יכול גם לכלול גופים ציבוריים וממשלתיים, עמותות, מלכ"רים או תאגידים שאינם עסקיים, אך נכנסים אף הם תחת המטריה של פיתוח עסקי. פיתוח עסקי יכול להתבצע באמצעות החברה או העסק עצמו, ע"י שילוב של יועץ חיצוני או תוך כדי שילוב של שניהם.
מה כדאי לבדוק כאשר ניגשים לבדיקת פיתוח עסקי לחברה?
- יש לנתח את המצב העכשווי של החברה מכמה היבטים: כלכלי, תפעולי, מתחרים בענף (ישירים ועקיפים), אפיקי שיווק, מגמות עתידיות בשוק.
- מהם התחומים שבהם יש כשלים וכיצד הם משפיעים על תפקוד החברה?
- מהם המשאבים הכלכליים והאנושיים העומדים לרשות החברה? האם יש צורך להרחיב או לצמצם? האם יש צורך לגייס הון? (הון עצמי, בנקים והון זר, משקיעים פרטיים, בורסה ועוד).
- ניתוח מעמיק של קהל היעד – פילוח מדויק ככל האפשר – טווח גילאים, מגדר, פלח שוק וכו'. יש ליצור מפה מקיפה של המוצרים ולבדוק מי הוא קהל היעד של כל מוצר. כך ניתן לאבחן האם יש מוצרים "חלשים" שלא משווקים או מתומחרים נכון.
- תדמית ומיתוג העסק – מהו המוניטין העכשווי של העסק? איך הוא נתפס בעיני הלקוחות? (שמרן, חדשני, מכובד, יציב, איכותי וכו'). כיצד ניתן לשפר את התדמית? (מיתוג מחדש – לוגו חדש, סלוגנים, עיצוב המשרדים ועוד). פעמים רבות יש הבדל עצום, בין הצורה בה העסק רואה את עצמו לבין איך הלקוחות רואים אותו.
- מהם השווקים שאליהם אפשר להתרחב? ומתי הוא הזמן הנכון לחשוב על התרחבות העסק? (לפני שחושבים על הגדלת החברה, כדאי לבדוק האם יש לכם את הכלים המתאימים לבצע זאת, לא פעם רואים עסקים הגדלים מעבר ליכולתם, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לקריסתם).
- מהו מבנה החברה? פרטית או ציבורית? האם כדאי לחשוב על הכנסת שותפים או להנפיק את החברה בבורסה? או לחילופין להיפרד משותפים אשר מפריעים לתהליך ההבראה או לתהליכי הצמיחה.
מה השלב הבא? תוכנית פיתוח עסקי
תוכנית פיתוח עסקית מהווה בסיס לתהליכי הפיתוח העסקי.
היא מתווה את הכיוון, המגזרים בהם פועלים, התוצאות הרצויות, עלויות התהליך, משאבים קיימים ונדרשים, לוחות זמנים ועוד.
היא מבהירה את האסטרטגיה הרצויה ובמקביל – מהי הטקטיקה הנדרשת, מטרות, יעדים וכמובן מדדי הצלחה.
איך מודדים הצלחה של פיתוח עסקים?
ניתן לבחון פיתוח עסקי במספר מדדים, חלקם כמותיים וחלקם איכותיים: האם היה שינוי בהיקף הצמיחה? מהו משך הזמן שנדרש לבצע את הפיתוח? האם השגנו את יעדי התכנון שהגדרנו? האם מצב החברה התשפר ביחס לנקודת ההתחלה? (רווחים, הון עצמי, הרחבה, חוזק מותג, בלימת מגמות שליליות וכו')
אנחנו ב'אלדר יועצים' יודעים לאבחן את העסק ולהתאים לו את הפתרונות הנכונים, המדויקים והמתאימים ביותר. 'אלדר יועצים' מתמחה בתהליכי פיתוח רעיון עסקי, ייעוץ עסקי, אסטרטגי, ניהולי ופיננסי. אנחנו עוסקים במתן ייעוץ עסקי לעמותות, חברות, לעסקים קטנים ובינוניים ומציעים שירותי מנטורינג, ליווי עסקי, ייעוץ עסקי, הרצאות, סדנאות ופגישות הדרכה.
אנו מעניקים ללקוחותינו, כלים פשוטים, מדויקים ומקצועיים המתאימים בדיוק לצרכים שלהם. אנו מחויבים לתוצאות.
אם אתם מעוניינים לשמוע עוד ולהבין על פיתוח עסקי, מה זה אומר בדיוק ואיך לבצע אותו בעסק שלכם, אתם מוזמנים להתקשר לטלפון נייד 052-3588322 או למשרד 072-2616363 או ליצור איתנו קשר כאן.