ריכזתי עבורכם את 10 הבעיות העיקריות המטרידות מנהלים בעידן המודרני:
התוצאה – העובדים פועלים לפי הבנתם, אינם מקבלים משוב בזמן אמת, אין להם כתובת מספקת לפתרון בעיות ולאט לאט נוצרים כעסים / תחושות רעות ותסכולים אצל שני הצדדים.
מנהלים מזגזגים, אינם החלטיים, דוחים קבלת החלטות לדקה האחרונה ומאמינים כי ניהול ב"טייס אוטומטי" הוא הפתרון הנכון.
התוצאה – הפעילות מתנהלת ולא מנוהלת, העובדים חשים בחולשתו של המנהל, מפסיקים להיות אקטיביים והופכים לכאלו "שזורמים עם המערכת". ברור לכולם שהעסק רק מפסיד. מפסיד הכנסות, מפסיד רווחיות, מפסיד את נאמנות העובדים ומפסיד בהתמודדות מול המתחרים.
אין למנהלים מושג אם הם מרוויחים או מפסידים. לפעמים יש כסף לפעמים אין כסף ובגדול איך שהוא מתגלגלים…
התוצאה – אין יכולת לתכנן קדימה, (לדוגמה – לקבל החלטה על ביצוע השקעות, קליטת עובדים חדשים, או להחליט איך להתממן לקראת הגדלת נתח השוק), אין יכולת להבין האם מוצר מסויים הוא "המוצר" או סתם עוד אחד מרבים, ובטח ובטח אין אפשרות לדעת האם כדאי להגדיל או לצמצם סוגי פעילויות…
תזרים מזומנים לא מנוהל. מבצעים רכישות והשקעות ללא בחינת יכולות התזרים, מאמינים שיהיה בסדר ו"נצליח להביא כסף בזמן" ושוכחים כי יש משמעות כבדה להגדלת המימון החיצוני והמינוף הפיננסי של העסק.
התוצאה – פתאום (?) נגמר הכסף. הגבייה לא מספקת, הספקים לוחצים, הבנקאי מתקשר ומחול שדים תזרימי סובב את הבעלים ואת העסק.
מערכות המחשוב תומכות הניהול הקיימות בעסק לא מספקות את מלוא האינפורמציה שהמנהלים מבקשים לקבל מהן ולא תומכות כנדרש בפעילות העסקית.
התוצאה – מבוצעות השקעות נוספות מיותרות במערכות מחשוב (שגם הן לא יביאו את התוצאה המבוקשת) או שחיים עם הקיים תוך תסכול מתמיד.
אינפורמציה רבה שצריך לאסוף ממקורות רבים המלווה בחוסר ודאות עסקית, מביאה לאי קבלת החלטות.
התוצאה – סטגנציה בפעילות העסקית במקרה הטוב. התרסקות עסקית במקרה הפחות מוצלח …
המשפחה כולה מעורבת בעסקים. בני המשפחה מקבלים תפקידי ניהול (ללא קשר לכישוריהם, ניסיונם ויכולתם) וארוחות יום שישי בערב הופכות בעצם לישיבות הנהלה.
התוצאה – העסק אינו מתנהל כמו עסק, אלא בסגנון "חנות מכולת משפחתית". החלטות מתקבלות על סמך "נעים / לא נעים" ולא לאחר בדיקה ניהולית וכלכלית נכונות, המנהלים שאינם בני המשפחה "מיודעים" על ההחלטות ועל תוצאות הישיבות ולא לוקחים בהן חלק פעיל והניהול רחוק מלהיות מקצועי.
ניהול מלאי שאינו תואם את הפעילות העסקית. מלאי גדול מדי או קטן מדי, מלאי איטי או מת, מלאי שאורך חיי המדף שלו קצרים וכו'.
התוצאה – הפסדים ישירים ועקיפים – ישירים בגלל חוסר מכירה ועקיפים בגלל עלויות האחזקה, זמן המדף והאחסנה.
עלויות קבועות הגבוהות מדי ביחס להיקף הפעילות העסקית. (שכירות, חשמל, אחזקה, כוח אדם, רכב, מחשוב ועוד).
התוצאה – שחיקה ברווחיות ולעיתים גם מעבר להפסד וצורך להביא כסף מהבית…
עלויות מימון גבוהות מדי והחזרי הלוואות החורגים מיכולת העסק.
התוצאה – "משקולות" כבדות מאוד על הפעילות העסקית, ריצה אין סופית להשגת כסף חדש, לעיתים פנייה לאפיקים לא בנקאיים ולא מקצועיים ובעיקר – חוסר שינה, חרדות ולחץ נפשי של בעלי ומנהלי העסק.
לכל הבעיות והטעויות שהוצגו כאן יש פתרונות. חלקם אפילו קלים וזולים יחסית לביצוע.
היועץ העסקי המקצועי והמיומן ידע להתאים את הפתרון הנכון לעסק ולעשות זאת בשילוב עם בניית תשתית שתמנע את החזרה על טעויות העבר, תצעיד את העסק קדימה ותאפשר למנהלים להתמקצע ולנהל טוב יותר.
לכן בכדי לזהות נכון את מקור הבעיה, להציע פתרון אפקטיבי ומתאים ובעיקר בכדי להצליח ליישם אותו, פנו ליועץ עסקי מומחה ובעל ניסיון מגוון.
מתלבטים? רוצים להתייעץ? מייחלים לשינוי?
רוצים לישון טוב בלילה, ללא חרדות, לקום בבוקר עם חיוך ולהרוויח יותר?
זה הזמן לעשות את הצעד.
צרו איתנו קשר!!