אחת הבעיות השכיחות שמטרידות בעלי עסקים מכל המגזרים והיקפי הפעילות, היא איך להגדיל מכירות בעסק. אכן, בסביבה תחרותית ודינאמית בה בכל עת נכנסים שחקנים חדשים, מוצרים וטכנולוגיות, שלא לדבר על ערוצי פרסום דיגיטליים מגוונים, קשה להבין כיצד לנצל את ההזדמנויות ולמצוא את שביל הזהב להגדלת המכירות.
זאת, עוד לפני שדיברנו על עסקים בהם תהליכי המכירה עצמם אינם מספיק אפקטיביים או כאלו שתמחור המוצרים שלהם אינו מספיק רווחי. על כן, הדרך להגדלת מכירות בעסק עוברת בתהליך מלא הבוחן לעומק מספר פרמטרים בסיסיים.
מי הלקוחות שלכם?
סביר להניח שאתם מכירים את הלקוחות שלכם ברמה מסוימת, אבל במקרים רבים עסקים לא מבצעים פילוח מספיק מעמיק וממוקד של קהלי היעד. לכן גם מאמצי השיווק מתפזרים לכיוונים שונים כאשר המטרה היא לנסות לפגוע לפחות בכמה מטרות. כמובן שהתנהלות כזו אינה מספיק אפקטיבית. גם אם אתם יודעים באופן כללי מי קונה מכם מוצרים או מקבל שירות. יש לפלח את המידע בצורה מעמיקה יותר.
ייתכן למשל שעיקר הלקוחות שלכם הן אימהות לילדים קטנים. אך צריך להגדיר טוב יותר את המעמד הסוציו-אקנומי, את המגזרים (חילוני, דתי, חרדי, ערבי) וכדומה. לכל פילוח כזה יש השלכות משמעותיות על הרגלי הצריכה, יכולות הקנייה, העדפות תרבותיות וכן הלאה.
מה מבדל אתכם מאחרים?
אתם בוודאי פועלים בסביבה תחרותית וסביר להניח שיש עסקים שמציעים מוצרים ושירותים דומים.
דווקא מסיבה זו יש לנתח יותר לעומק את נקודות הכוח שאותן תרצו להדגיש.
למשל, האם אתם מציעים חוויית קנייה טובה יותר, האם המוצר שלכם איכותי יותר. האם המחירים גבוהים או נמוכים, עד כמה המוניטין שלכם חזק, וכיוצא בזאת. באותו האופן, יש לבחון מהן נקודות החולשה היחסיות שלכם.
כל אלו חיוניים לבניית האסטרטגיה השיווקית והעסקית בכלל. מטבע הדברים הדבר מצריך גם היכרות טובה עם המתחרים שלכם. למשל – אילו פעולות שיווקיות הם מבצעים, מה הולך להם טוב יותר או פחות, איפה הם יותר ופחות חזקים מכם, אילו לקוחות מגיעים אליהם וכדומה.
אילו ערוצים הכי אפקטיביים?
א אתם רוצים לדעת איך להגדיל מכירות בחנות פיזית או וירטואלית, או בכל סוג אחר של עסק, עליכם להכיר את האפשרויות וההזדמנויות הפתוחות בפניכם. ראשית, עליכם להיות עם היד על הדופק לגבי הענף ובפרט לגבי שינויים טכנולוגיים, העדפות הקהל וטרנדים עכשוויים וצפויים. הדבר יעזור באיתור הזדמנויות וכניסה לתחומים שיש בהם פוטנציאל להגדלת מכירות. בנוסף, יש להכיר את ערוצי הפרסום המגוונים של ימינו, בדגש כמובן על הויז'ואל, הרשתות החברתיות והמובייל.
מדובר בערוצים המאפשרים חשיפה נרחבת:
פילוח ממוקד, שליטה תקציבית, תגובות בזמן אמת ויתרונות נוספים. יחד עם זאת, יש לאתר את הערוצים שבאמת מתאימים ואפקטיביים עבור העסק בהתאם למאפייניו ולקהל היעד.
להגדיר יעדים ולשפר תהליכי מכירה
מי שרוצה להבין איך להגדיל מכירות בעסק צריך להבין לאן הוא מכוון, או במילים אחרות – להגדיר את היעדים השיווקיים. לאור הנתונים שהוצגו לעיל, יש לבנות מטרות ברורות, מדידות וברות השגה אשר יכוונו את תהליך השיווק ויירשמו בתוכנית העסקית.
יש לציין כי הצבת היעדים אינה משימה פשוטה ולרוב מצריכה ניסיון והבנה טובה. בנוסף, יש לבחון את תהליכי המכירה בעסק, לתקן טעויות בהתנהלות מול לידים ולקוחות, לתמרץ נכון את אנשי המכירות עם תהליכי תגמול נכונים ומאוזנים, ולשפר את יכולות המו"מ, השכנוע והמיקוח.
אז איך להגדיל מכירות בעסק?
לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישה בנושאי הגדלת המכירות או אסטרטגיה שיווקית, הנכם מוזמנים לפנות אלינו למשרד 0722-616363 או לנייד 052-3588322.