יחסי אנוש בריאים בעבודה

יחסי אנוש הם הדבר העיקרי הנדרש בניהול עובדים בשנת 2020. כולנו יודעים כי אנשים הם המרכיב הכי חשוב בעסק שלנו. עליהם הוא נבנה, בזכותם הוא מתקיים ובסופו של יום הם הפנים שלו. אחד הדברים הכי חשובים בניהול עובדים שוטף ויומיומי הוא יחסי אנוש טובים ותקינים בין העובדים בעסק, נושא שלפעמים מתפספס ונופל בין הכיסאות ולעיתים אף דואגים לטאטא אותו מתחת לשטיח על מנת שלא לפתוח תיבות פנדורה מיותרות. כמו כל דבר בחיים הכל מתחיל מבחירה - אתה זה שתבחר איך תיראה מערכת היחסים בינך לבין עמיתך ועובדיך. ההמלצה שלנו – השקיעו ביחסי אנוש.
יחסי אנוש

למה דווקא ניהול עובדים?

בהרצאה מרתקת בטד מציגה כריסטין פורת סיפור אישי בצד סדרת מחקרים שהוכיחו כי יחסי אנוש בריאים וסביבת עבודה חיובית משפיעים באופן ישיר על תפוקת העבודה. כשהעובדים מאושרים ומרוצים, העבודה שלהם פרודוקטיבית יותר וסביבת העבודה בריאה יותר.

במילים פשוטות: עובד שמרגיש מכובד = עובד מאושר יותר  = עובד פרודוקטיבי יותר.

 

אז, איך עושים זאת?

זה לא דורש הרבה, רק תשומת לב כנה ואמיתית; החל מחיוך קטן בבוקר, נפנוף לשלום כאשר מתראים, התעניינות בשלומם ועד הוקרת תודה על העבודה שעשו והשקיעו.

כאשר אתה מכבד, אנושי ומנומס, אנשים יעריכו את זה, יראו בך בר סמכא ונעים הליכות, ירצו בעצתך ובקירבתך ויאמצו אותך כמנהיג!

 

חשוב לזכור כי הרבה מהעובדים כיום לא יודעים לעשות את ההפרדה בין אישי למקצועי, זאת אומרת – במידה וחוו משוב שלילי בעבודה שתוקשר להם לא נכון, הרגשות שלהם יכנסו לפעולה וישפיעו לרעה על הרצון והמוטיבציה שלהם לתרום ולהשפיע. ולכן – גם את המשוב צריך לדעת לעשות נכון.

לא תמיד סבל של עובד זה משהו שנראה בעין, אבל המעביד צריך להיות בעל יכולת וכלים לזהות בזמן אמת את המצב.

הרבה פעמים נראה שינוי במצב הרוח של העובד, נגלה חוסר התנדבות ורצון לבצע משימות ואף ניתקל בסיטואציות שמעידות על כך שהאווירה במשרד מתוחה. לדוגמה – השתתקות כשאחד מהאנשים נכנס, דחיית עבודה למועד אחר, חוסר ביצוע מטלות עד הסוף, ואווירה לא נעימה בקיום שיחה.

מרמור ותסכול זאת מחלה מדבקת. היא מתחילה במקור נקודתי, אדם אחד שחווה מקרה לא נעים עם המערכת הגדולה ומפיץ אותם לאט אך בשיטתיות אל הסביבה שלו. ההפצה מדבקת!

גם אם עובד רק ראה, קרא או שמע משהו שאינו מכבד ולא היה נוכח או מעורב בסיטואציה עצמה, אין זה אומר שהיא לא תשפיע עליו – ההפך הוא הנכון. נקודת המבט שלו תהיה מרחבית ושיפוטית יותר ומבחינתו הסיטואציה נוגעת אליו.

כדאי שתצפו בהרצאה. היא מעוררת מחשבה. והעיקר – השקיעו בעובדים שלכם! יחסי אנוש בריאים – זה משתלם!

 

אלדר יועצים מעניקה שירותי ייעוץ ליווי ומנטורינג עסקי. רוצים להצליח יותר? דברו איתנו.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן