מענקי קורונה – סטטוס לתחילת אוקטובר 2020

לתקופה מורכבת כמו זו, ריכזנו עבורכם את המידע הנחוץ לקבלת מענקים בגין הקורונה.
מענקי קורונה

מענקי קורונה – לשכת רואי חשבון בישראל פרסמה טבלה מסודרת בנושא המענקים בגין הקורונה, עד כה. להבהרות, שאלות ובדיקת עמידתכם בתנאי הזכאות למענק, אנא פנו לרואה החשבון שלכם. לפורמט קריא וגדול של הטבלה, תוכלו לגלוש ללינק הבא.

במהלך תקופת הקורונה, חוו מדינות רבות ברחבי העולם ירידה חדה בכלכלה עקב הסגרים וההגבלות הרבות שנועדו למנוע את התפשטות הווירוס. בישראל חוו עסקים רבים קשיים עצומים, ובכדי לעזור לאזרחים ולעסקים להתמודד עם המשבר הכלכלי, הוכרזו מספר תוכניות תמיכה כלכלית, ביניהן מענקי קורונה.

מענקי קורונה בישראל היו סיוע ממשלתי שנועד לסייע לאזרחים ולעסקים שהכנסתם נפגעה בשל ההשפעות הכלכליות של הפרשה. אחת הבעיות המרכזיות שעלתה לפועל במהלך תקופת תשלום המענקים היתה איך להגדיר בצורה הנכונה ביותר את הקריטריונים למענקים כך שהם יגיעו באמת למי שזקוק להם ולמנוע מצב בו חלק מהאזרחים זוכים למענק שלא כדין. 

לאורך זמן, הממשלה התחילה לבצע שינויים במדיניות המענקים ובהוראות המס הנלוות אליהן, על מנת לייעל את תפעול התוכניות ולסייע למי שאמת זקוק לסיוע הכלכלי. בין השינויים שבוצעו, ניתן למנות את הבאים:

קביעת תנאים מובהקים יותר לקבלת המענק –

על מנת לוודא שהכספים מגיעים לידיים המתאימות, הוקשחו הקריטריונים לקבלת המענקים. כך, למשל, נדרשו עסקים להוכיח ירידה משמעותית במכירות או הכנסות.

הקפאת מס הכנסה על המענקים –

על מנת להבטיח שהמענקים מגיעים ליעדם באופן שלם וללא פגיעה כלכלית נוספת, החליטה הממשלה להקפיא את החיוב במס הכנסה על המענקים עצמם למי שמתמודד עם השפעות הקורונה.

תמיכה בעובדים עצמאיים –

הממשלה פיתחה תכנית מיוחדת לתמיכה בעובדים עצמאיים שכללה מענקים והקלות מס, כגון הארכת הזמן לתשלום מס על הכנסה ופטורים שונים לעסקים קטנים.

קצבאות לאבטלה זמנית –

לאור המצב הכלכלי והביטחון התעסוקתי הלקוי, הוחלט להעניק קצבאות לאבטלה זמנית לעובדים שנאלצו להימנע מעבודתם עקב הסגרים וההגבלות.

דוגמאות למספר מענקי סיוע נוספים שהוצעו לעסקים שונים בישראל בשל משבר הקורונה:

מענק השתתפות בהוצאות השכירות של העסק –

עסקים שנפגעו מהגבלות הפעילות וירידה בהיקף הפעילות יכולים לקבל מענק למימון עלויות שכירות, כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים.

הנחה בארנונה לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה

התכנית הכלכלית כוללת סיוע בהנחה של עד 95% בארנונה לעסקים שנפגעו באופן ניכר.

סיוע לעוסקים בענף התרבות שנפגעו בעקבות הקורונה –

עוסקים בענף התרבות היו זכאים לחבילת סיוע הכוללת תמיכה בשחקנים, בעובדי במה, באומנים עצמאיים ובמוסדות תרבות.

סיוע לעוסקים בענף התיירות שנפגעו בעקבות הקורונה –

הסיוע כלל תמיכה במלונות, במורי דרך ובסוכני נסיעות שנפגעו במהלך משבר הקורונה.

אף על פי שהמענקים לא פתרו את כל הבעיות הכלכליות, הם סיפקו מענה חשוב לאלפי בעלי עסקים ועובדים עצמאיים שסבלו מהשפעות המשבר.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן