התמודדות עסקית עם נגיף הקורונה

מזה מספר שבועות שנגיף הקורונה משפיע על בריאותנו ולאט לאט חודר לתחומים נוספים הפוגעים בפעילות העסקית שלנו. חברות רבות וגדולות סובלות מפגיעה כלכלית משמעותית וחלקן החלו בתהליכי צמצומים, התייעלות ופיטורים. גם אם אתם בעלים של עסק גדול וגם אם אתם מנהלים עסק קטן, המשבר כבר כאן ואם טרם נערכתם – מצורפות מספר המלצות ל התמודדות עסקית עם נגיף הקורונה.
התמודדות עסקית עם נגיף הקורונה

התמודדות עסקית עם נגיף הקורונה:

  1. זכרו שעסקים לא מתכננים להיכשל – הם נכשלים בלתכנן. אל תגידו לי זה לא יקרה. נסו לנתח את הפעילות שלכם וצרו לעצמכם תמונה ברורה של אותן נקודות תורפה בהן העסק שלכם עלול להיפגע ממשבר הקורונה.
  2. עכשיו כשהנקודות ברורות לכם, נסו לזהות את אותן נקודות בעלות ההשפעה המרבית על הפעילות העסקית. לדוגמה – קיטון במחזור / עצירת תשלומים של הלקוחות / עלויות שכר גבוהות ללא יכולת לייצר פעילות וכו'.
  3. לכל אחת מהנקודות הללו הכינו תוכנית להתמודדות. התוכנית צריכה להציג תהליכים ברורים בעסק להתמודדות עם הבעיה וכן פתרונות אפשריים, גם אם חלקיים. היו קריאטיביים!

דוגמה? – בבקשה:

משרד רו"ח בו 3 מנהלות חשבונות מתוך 5 נמצאות בבידוד בית. כדי לצמצם למינימום את הפגיעה, נרכשו 3 מחשבים ניידים, הותקנו עליהם תוכנות מתאימות והמחשבים הועברו למנהלות החשבונות. החומרים הנדרשים לעבודה נסרקו והוכנסו לתיקייה בענן כדי לאפשר להן לעבוד מהבית.

התהליך הנ"ל צמצם את הפגיעה בכושר העבודה ויצירת הכנסות של המשרד וכמובן איפשר להמשיך ולתת שירות ללקוחות.

  1. שתפו בתהליך את העובדים המרכזיים שלכם. הידע נמצא "ברצפת הייצור" ולאו דווקא אצל המנכ"ל. אני בטוח שהם ידעו לתת לכם מידע שיעזור בקבלת ההחלטות.
  2. הגדירו לוחות זמנים ליישום הפתרונות. אין לכם את כל הזמן שבעולם.
  3. דאגו שכלל השינויים המתבקשים יהיו ברורים לכל העובדים. לא רק למנהלים. דאגו להוציא הנחיות כתובות וחד משמעיות, נהלו שיחות עם העובדים וענו על שאלות.
  4. היו חד משמעיים. הקפידו היטב על הנחיות משרד הבריאות ואל תקלו ראש. אל תאפשרו למי מהעבודים, בכירה או בכירה ככל שיהיו "לעגל פינות".
  5. בוצעו מעקב מתמיד על ההתקדמות בתהליך ובמידת הצורך הכניסו שינויים. יש מקרים שחייבים לאלתר תוך כדי תנועה. זה אחד מהם.
  6. בדקו את היכולות הפיננסיות שלכם. יתכן שיש צורך כבר עכשיו לבצע שינוי ברמת החיים.
  7. צמצמו הוצאות לא חיוניות ובמידת האפשר דחו השקעות. אתם לא היחידים שעושים את זה.
  8. צרו עודפי מזומן למקרה בו חלק מהלקוחות יעצרו תשלומים.
  9. במידת הצורך – הגדילו אשראי מספקים ובצעו צעדי התייעלות בחברה – הורדת שכר למנהלים, צמצום כוח אדם לא חיוני, הקטנת עלויות קבועות וכו'.
  10. זכרו כי פיטורי כוח אדם הם דרך יעילה להורדת עלויות אך במקביל הם פוגעים בידע שנצבר וביכולת ובגמישות של העסק. לכן – נסו ככל שניתן להוריד היקף משרה ולא לפטר. גם העובדים שלכם מבינים את המצב ואני מאמין שבשיחה כנה תוכלו להגיע להבנה משותפת.
  11. שקפו לבנקאי שלכם את המצב ואת כלל הצעדים שנקטתם ובמידת הצורך הגדילו מסגרות. בנקאים לא אוהבים להיות מופתעים ולכן דאגו שישארו מעודכנים.
  12. אל תיכנסו לפניקה. היא לא תעזור ובעיקר היא תפגע בכם ובמורל של העובדים.
  13. לא יודעים האם אתם צריכים להיכנס לבידוד? חוששים וזקוקים למידע בנושא הקורונה? הלינקים הבאים מאתר מגן דוד אדום יסייעו לכם לקבל את המידע:

הנחיות לאזרחים למניעת התפשטות נגיף הקורונה

שאלון לאבחון חשיפה לנגיף

 

רוצים להצליח יותר? דברו איתנו | אלדר יועצים. נותנים לכם את הכלים להצליח. תמיד!

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן