סיפור לקוח – אשת המסתורין

מה היה הטריגר שהביא את גיא ודלית לעשות שינוי בעסק שלהם? ומה מוסר ההשכל שאנחנו יכולים לקחת מהסיפור שלהם?
סיפור לקוח
שנה חדשה, בלוג חדש ופוסט חדש.
סיפור לקוח שהתפרסם לראשונה בסלונה בבלוג שלי.

גיא התקשר לחוץ מאוד. מזה 3 חודשים שהעסק שלו "מאבד גובה". לא משהו שניתן לשים עליו את האצבע לדבריו, אבל הוא מרגיש – ירידה בפעילות, תחושת חזרה לאחור, למה שהיה לפני כמה שנים כשהעסק היה עוד צעיר ואין לו מושג מה הסיבה.

איך הגעת אלי ? שאלתי.
"חבר המליץ. מישהו שבעבר עזרת לו להרים את העסק מחדש", ענה, ובאותה נשימה הוסיף – "ואני מצפה שתרים לי את העסק מחדש …".
אני לא קוסם, הסברתי, אבל בוא ניפגש לקפה.

נפגשנו.
בדקנו את המחזור, את הרווחיות, את תמהיל המוצרים, את שעות הפתיחה, את העלויות, חפרנו בעמלות לספקים ובעוד המון מספרים מעצבנים, כאלו ואחרים.
מהם לא הגענו לתובנות. המחזור אמנם ירד, אבל כל שאר המספרים היו דומים למה שציפינו שיהיו ולא הסבירו מה הסיבה לפגיעה במחזור.

החלטתי לשנות את קו המחשבה. אולי הבעיה איננה רק במספרים.
תגיד, שאלתי, האם השתנה משהו במצבת העובדים שלך ?
האם קלטת מישהו חדש או פיטרת עובד ותיק ?
התשובות היו – לא ולא. אותו כוח אדם ללא שינוי כבר 3 שנים…

טוב. עוד שאלה – האם אתה משקיע פחות בשיווק / פרסום / יחסי ציבור ?
התשובה הייתה מעניינת – "לא השתנה כלום. אני משלם את אותם סכומים כל חודש כבר כשנתיים וחצי, לאותו משרד שמטפל בפרסום ובקידום במדיה החברתית."
ומי עובד מול המשרד, שאלתי ?
"דלית אשתי", ענה.
אני מעוניין לשוחח איתה, אמרתי.

נסענו אליו הביתה. בית צמוד קרקע, מעוצב ומזמין באחד המושבים בשרון.
שיתפתי את דלית בבדיקות שערכנו לאחרונה ובממצאים (מחזור שירד בחודשים האחרונים ללא סיבה נראית לעין) ובחנתי איתה את צורת העבודה שלה מול משרד הפרסום והקידום במדיה החברתית.

אז ככה:
אחרי שקיבלתי תשובה אוטומטית של "לא השתנה כלום", לא ויתרתי וחפרתי לה קצת יותר…
ובחפירות, כמו בחפירות – בסוף מוצאים את המטמון.
מסתבר כי לפני 4 חודשים נולדה לגיא ודלית בת ראשונה (מזל טוב   ) ועם הלידה, הורידה דלית משמעותית את המעורבות שלה בתוכן המפורסם ובמדיה הנבחרת, העבירה את הפעילות ל"טייס אוטומטי" והשאירה את הבחירה איך ומה בידי משרד הפרסום.
התוצאה הייתה ברורה – הכסף הושקע בהתאם לתקציב אבל המיקוד והדיוק במסרים נפגע משמעותית, ומשם ועד לירידה במחזור הדרך הייתה קצרה …

מסקנות :
1. מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה שיודעת מה היא עושה !
2. בעסקים אין "טייס אוטומטי". אם אתה לא מטיס את המטוס – הוא יגיע לאן שהרוח תיקח אותו …
3. ומסקנה אחרונה – הצלחת הפעילות העסקית שלנו מושפעת מהמון גורמים. כשמשהו מהם משתבש – אנחנו נחווה את הירידה בעסקים. החכמה היא לזהות מהר שמשהו השתבש ולחפור עמוק עד שמוצאים את הגורם. משם הדרך לתיקון קלה יחסית.

ומה עם גיא ודלית ?
דלית חזרה לדייק ולמקד את המסרים והמדיה ותוך כמה שבועות עלה המחזור. גיא בתמורה, ער יותר בשעות הלילה, בעיקר בשעות המאתגרות של 3 – 5 לפנות בוקר…
ככה זה בעסקים. קשה ומאתגר !

קרדיט תמונה - Fotolia - Free royalty-free images

 

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן