יזמות עסקית לאחר פרישה

יזמות עסקית אפשרית בכל גיל השבוע הרצתי לפני קציני משטרת ישראל הנמצאים בתהליכי פרישה (מסנ"צ ועד רנ"צ) על הדרך לפיתוח וליצירת יזמות עסקית לאחר הפרישה. לא פשוט לצאת לדרך חדשה אחרי למעלה מ 30 שנה בשירות הציבורי ובטוח שמאתגר עוד יותר לייצר יזמות עסקית לאחר פרישה. לא פשוט, מאתגר אבל בהחלט אפשרי!
יזמות עסקית - משטרת ישראל

יזמות עסקית אפשרית בכל גיל. בהרצאה שהעברתי לפני קציני משטרת ישראל הנמצאים בתהליכי פרישה (מסנ"צ ועד רנ"צ), דיברנו  על הדרך לפיתוח וליצירת יזמות עסקית לאחר הפרישה. לא פשוט לצאת לדרך חדשה אחרי למעלה מ 30 שנה בשירות הציבורי ובטוח שמאתגר עוד יותר לייצר יזמות עסקית לאחר פרישה. לא פשוט, מאתגר אבל בהחלט אפשרי!

בעולם העסקים, יזמות המבוססת על כללים מסוימים היא המפתח להצלחה. כללי האצבע הם כללים שנבנו ופותחו על ידי יזמים מוצלחים ומשמשים כמדריך לתהליך התפתחות העסקית. אלה הם הידע שנצבר בחוויות העסקיות הקודמות, השגיאות וההצלחות, המייחסים לעסקים המצליחים את היכולת להתפתח ולצמוח.

 

אם אתם מעוניינים להבין כיצד להתפתח ולהצליח כיזמים לאחר פרישה, הכללים האלה יעזרו לכם למצוא את הדרך הנכונה.

  1. תכננו: "יהיה בסדר" הוא סיסמה שאינה מספיקה בעולם העסקים. תכנון מקיף הוא חיוני לכל יזם שרוצה להצליח. זה מתחיל עם תהליך של התבוננות עצמית – להבין מה מעיר אתכם בבוקר עם חיוך ומה ממלא אתכם באנרגיה. אתם צריכים להבין את המניעים שלכם, ולבדוק עד כמה הם משתלבים עם היזמות שאתם מתכננים. אם אתם יכולים לשלב את מה שאתם אוהבים לעשות עם העסק שאתם מתכננים, אתם בכיוון הנכון.
  2. הסבלנות היא מפתח: עסקים נבנים לאורך זמן. לא כל דבר מגיע מייד ולפעמים נדרש זמן להבשיל. היו סבלניים ועם אורך רוח לתהליך. לא כל דבר יקרה במהירות. אם משהו עדיין לא הבשיל אצלכם – השקיעו מחשבה נוספת וסבלנות. זה יגיע!
  3. התחייבות לדרך: לרצות זה לא מספיק. לחשוב זה לא מספיק. "מגיע לי", זה גם לא מספיק. ההתחייבות שלכם לדרך שאתם בחרתם היא מה שישאיר אתכם מחוייבים גם בזמנים הקשים. הדרך להצלחה מלאה במכשולים ובדרכים עקומות, אך תהליך התפתחות העסק דורש התחייבות ממושכת, אמונה ומאמץ (על גריט שמעתם?). עליכם להיות מחוייבים למטרה שלכם ולהשקיע בה את כל כוחכם ומרצכם. ההתחייבות היא דרך פעולה שמובילה אתכם לקדימה, גם כשהדרך מורכבת וקשה. כשאתם מחוייבים לדרך, אתם מבטיחים לעצמכם שתפעילו את כל המשאבים והידע שיש לכם על מנת להצליח.
  4. השיגו מנטור: לנצל את יתרון הניסיון והידע של אנשים שהיו במקום שאליו אתם מתכננים להגיע, זה כלי יקר וחשוב להשגת הצלחה. מנטור הוא אדם שיכול לתת לכם תמיכה, לעודדכם, להזהירכם, לכוון את המסלול ולצייר את המציאות האמיתית. חשוב לא לסמוך רק על הדעות והתפישות שלכם, אלא להיות חכמים ולחפש את הידע והמניעים של אנשים הגדולים מכם. מנטור נכון יכול לשפר ולקצר את הדרך שלכם ולהביא אתכם להצלחה מרשימה.
  5. קבעו יעדים: בעסקים, חשוב להגדיר יעדים ברורים ומדויקים. כל יעד צריך להיות ממוקד ומותאם לרעיונות והכיוונים של העסק. הגדירו מטרות, יעדים ומדדים לבחינת ההצלחה וההתקדמות.
  6. למדו מטעויות של אחרים: תוך כדי התפתחות העסק, חשוב ללמוד מהניסיון והשגיאות של יזמים קודמים. השגיאות הן לא מכשולים, אלא הן הזדמנויות ללמוד ולהשתפר. תחקרו ולימדו משגיאות העבר והפספוסים שאתם ויזמים אחרים עשיתם והשתמשו בהם ככלי לשיפור העסק ולהתפתחות מתמידה.
  7. חשיבה מחוץ לקופסה: לעיתים, יש לחשוב מחוץ לגבולות הרגילים ולהתפתח בדרכים מפתיעות. היו יצירתיים, חדשניים ועם ראש פתוח לרעיונות חדשים. זה יכול להשיג לכם יתרונות ובידול מול המתחרים ולתת לעסק שלכם את הקפיצה קדימה שהוא צריך.
  8. על מנת להצליח בעסקים, עליכם להתחייב לדרך, לתכנן ולשקול את התהליכים, להבין את המציאות הפיננסית והמשפטית של העסק, ולהתייעץ עם מנטור מנוסה. בנוסף, חשוב להגדיר יעדים ברורים, ללמוד מניסיון העבר ולחשוב מחוץ לקופסה. בעזרת הכללים האלה, תוכלו לקדם את העסק שלכם ולהביאו לרמות גבוהות של הצלחה תוך מתן שירות ייחודי ומצטיין ללקוחותיכם.

רוצים לדעת עוד? דברו איתנו!

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן