האבספוט שווה את הכסף? סקירת Hubspot לעסקים קטנים וסטארטאפים

מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) ו״משפך שיווקי״ הפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית המודרנית בעולם ובישראל. HubSpot היא אחת מהתוכנות המובילות בתחום. מה היכולת שלה ולמה כדאי לכם להשתמש בה - במאמר הבא.

HubSpot היא פלטפורמה של תוכנת ניהול קשרי לקוחות (CRM) ושיווק המיועדת לעסקים בעולם הדיגיטלי. היא משלבת כלים לניהול מאגרי לידים, אוטומציה של תהליכי מכירות, דיוור ישיר, ניהול תוכן ואופטימיזציה לצורך שיווק דיגיטלי. החברה מעסיקה כיום למעלה מ-5,000 עובדים ברחבי העולם, היא נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה עומד על כ-19 מיליארד דולר (נכון לשנת 2023). 

ל-HubSpot יש למעלה מ-135,000 לקוחות בכל רחבי העולם, כולל חברות גדולות ומוכרות כמו למונייד, ג׳נרל אלקטריק, מאנדיי ועוד. החברה פעילה בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם ומציעה תמיכה ב-6 שפות שונות.

 

מהו עולם השיווק ע״פ האבספוט

מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) ו״משפך שיווקי״ הפכו לחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית המודרנית בעולם ובישראל. בעולם תחרותי שבו לקוחות מוצפים במסרים שיווקיים (מיילים, סמס, וואטסאפים, באנרים שעוקבים אחרינו ומה לא), חשוב להתמקד בחוויית הלקוח ולהבטיח ניהול יעיל של התקשורת עם אנשי הקשר והלקוחות במטרה לשפר את המכירות. האבספוט, כאחת החברות המובילות בתחום ה-CRM והשיווק הדיגיטלי, ממשיכה לחדש ולהתפתח כדי להציע פתרונות חדשניים ורלוונטיים לעסקים.

התפתחות תוכנת האבספוט מתאפיינת בהתקדמות משמעותית ובשינויים אסטרטגיים, במיוחד בדרך שבה היא מנצלת בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) וניתוח נתונים כדי לחזק עסקים. 

אימוץ בינה מלאכותית (AI) וניתוח נתונים מתקדם

דוח המכירות של האבספוט מדגיש מעבר משמעותי לכיוון בינה מלאכותית בתחום המכירות. כיום, אנשי מכירות משתמשים ב- AI כדי להפוך למדוייקים יותר, ומתמקדים בבניית יחסים והצעת חוויות מותאמות אישית, במקום רק לשתף מידע בשיחת מכירות גנרית שאליה התרגלנו בעבר. באופן דומה, בשיווק, בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) הפכה לעוזרת האולטימטיבית, המניעה יצירת תוכן מדוייק וספציפי – טקסטים, תמונות, וידאו עבור קהל היעד, במיוחד לאור שינויי הפרטיות האחרונים שמגבילים את המפרסמים מאד, לרבות הפסקת השימוש בעוגיות צד שלישי (המגבילה את האפשרות להציג למשתמשים את המודעה המתאימה בזמן הנכון ושומרת על פרטיותם).

 

שיווק ישראלי האבספוט

האבספוט – מאפשרת לאנשי מכירות להתמקד בלקוח ולהתאים את שיחת המכירה ללקוח הפוטנציאלי

שיפורים באנליטיקה ובניית דוחות

האבספוט שידרגה את תכונות האנליטיקה והדוחות, ומספקת למשתמשים תובנות עמוקות יותר לגבי שיווק (לדוגמה – מאיפה מגיעים רוב הלידים? כמה שווה כל ליד מכל ערוץ שיווקי? מה ההחזר שלי על הוצאות שיווק ברבעון השני של שנת 2023?) , מכירות ונתוני לקוחות. הדגש על כלי אנליטיקה מראה את מחויבותה של האבספוט לעזור למשתמשים שלה לקבל החלטות מושכלות המבוססות על נתונים.

מרכזי פעילות ותכונות חדשות

באביב 2024 בכנס הספוטלייט של האבספוט הוצגו פיצ׳רים חדשים ל Service Hub ו-Content Hub, לצד עדכונים ל-Commerce Hub. תוספות אלו משקפות את הרצון של האבספוט לספק פתרונות כוללים לעסקים שמעוניינים לחדש את עצמם דווקא בתחום העסקים הקטנים והבינוניים.

ההשקעות האלו מראות את התמקדותה של האבספוט בשילוב בינה מלאכותית בכל אספקט של מכירות ושיווק, שיפור יכולות האנליטיקה שלה, והרחבת הפלטפורמה שלה כדי לתמוך בצרכים המשתנים של עסקים. האבספוט מיצבה את עצמה לא רק כספקית כלים, אלא גם כשותפה אסטרטגית לצמיחה וחדשנות בארגון.

 

האבספוט לסטארטאפים: צמיחה וסקלביליות מותאמים אישית

הבנת הצרכים של סטארטאפים – לסטארטאפ יש צרכים ייחודיים של גמישות, סקלביליות ויעילות תפעולית. האבספוט מכירה בזה ומציעה תוכנית מותאמת במיוחד לסטארטאפים המאפשרת הרחבת יכולות במקביל לצמיחה של החברה.

דוגמה ספציפית של סטארט-אפ שמשתמש בהאבספוט:

  1. חברת סטארטאפ שהוקמה בשנת 2021 בתל אביב. החברה מפתחת פלטפורמה לניהול חדרי כושר.
  2. החברה משתמשת בהאבספוט CRM ובכלי השיווק כדי לנהל את מאגר הלידים, לקדם אוטומציה של תהליכי מכירות ושירות, וכן לקיים קמפיינים שיווקיים רב-ערוציים.
  3. הצוות משתמש בממשק הניהול של האבספוט כדי לנהל את כל תהליכי העבודה – החל משלב היצירה והמעקב אחר לידים חדשים, דרך ניהול המכירות וקידום העסקה, ועד לשלב הטיפול בלקוחות קיימים והשימור שלהם.
  4. הם משתמשים באפשרויות האינטגרציה של האבספוט כדי לשלב אותו עם כלים נוספים כמו Shopify לניהול החנות המקוונת שמוכרת ציוד ספורט ללקוחות, Stripe לתשלומים ו-Zendesk לשירות לקוחות.
  5. בנוסף, החברה מנצלת את יכולות האימייל המותאם אישית, הבינה המלאכותית והניתוח המתקדם של האבספוט כדי לייעל את פעולות השיווק והמכירות שלה.

אחת הדוגמאות לאוטומציה נפוצה של האבספוט היא סדרות אימייל אוטומטיות שנשלחות ללידים פוטנציאליים, בהתבסס על פעולות מסוימות שהם מבצעים:

  1. מייל ברוך הבא – כאשר לקוח חדש מוסיף את פרטיו לטופס במודעת שיווק או בדף הנחיתה באתר החברה, האבספוט שולח אליו באופן אוטומטי אימייל ברוך הבא עם מידע כללי על החברה והצעות רלוונטיות.
  2. מיילים בהתאם להתנהגות הגלישה – אם הלקוח הפוטנציאלי ביקר בדפים ספציפיים באתר החברה – לדוגמא עמוד התמחור של המוצר, האבספוט יכולה לשלוח אליו סדרת אימיילים עם מידע רלוונטי על המוצרים/השירותים שהוא התעניין בהם.
  3. מייל תזכורת לעגלת קניות נטושה – אם הלקוח הפוטנציאלי הוסיף מוצרים לעגלת הקניות והפסיק את התהליך לפני הרכישה, האבספוט תשלח אליו תזכורת אוטומטית עם קישור לחזור ולהשלים את הרכישה.
  4. מיילים לשימור לקוחות – החברה יכולה להגדיר סדרת מיילים אוטומטיים לשימור לקוחות קיימים, למשל לשלוח הודעות יום הולדת, מועדי חידוש מנוי וכדומה.
  5. אוטומציית תהליכי עבודה (workflows) – האבספוט מאפשרת להגדיר תהליכים מורכבים יותר המשלבים מיילים, התראות ופעולות לצוות המכירות/שירות, בהתאם לשלבי העבודה ופעולות הלקוח.

דוגמאות נוספות כוללות התראות אוטומטיות ומיילים של תהליכי אימות, שאלוני סקרים, שיבוץ פגישות, יצירת משימות לצוות המכירות ועוד. כל אלה חוסכים זמן רב לארגון ומייעלים את תהליכי השיווק, תפעול והמכירה.

גרפים דוחות האבספוט

בניית תהליכי עבודה מותאמים אישית באמצעות workflows

 

מבנה תמחור מוזל

קיימות כמה רמות תמחור בהתאם להיקף השירותים הנדרשים. התוכנה איננה זולה כלל, אך קיימות כמה שיטות תמחור כדי להקל על הנטל הפיננסי. נכון למאי 2024, סטארטאפים עם מימון של פחות מ-2 מיליון דולר יכולים לקבל הנחה של עד 75% על תוכנות האבספוט בשנה הראשונה, 50% הנחה בשנה השנייה, ו-25% הנחה בשנה השלישית. מערכת ההנחות המדורגת הזו תומכת בסטארטאפים בשלבים שונים של מימון וצמיחה.

קריטריונים לזכאות

הזכאות להנחות מחייבת שהחברה תשויך לאחד משותפיה הרשמיים של האבספוט ותעמוד בקריטריונים ספציפיים של מימון. גישת השותפות הזו מבטיחה שסטארטאפים לא רק נתמכים כלכלית, אלא גם יש להם גישה לרשת של משאבים ומומחיות.

כלים ומשאבים

האבספוט לסטארטאפים אינה מתמקדת רק בתוכנה; אלא גם על האקוסיסטם עם סט של כלים ומשאבים שמוצעים עבור הסטארטאפ. מתוכן משלים ללמוד על המערכת ועד אינטגרציות עם שירותים אחרים ידידותיים לסטארטאפים.

אתגרים ושיקולים

למרות שהאבספוט מציעה יתרונות משמעותיים, סטארטאפים צריכים לשקול את מורכבות הפלטפורמה. ככל שהם גדלים, סטארטאפים עשויים להזדקק לתכונות מתקדמות יותר, דבר שעלול להגדיל עלויות – העלות הכבדה ביותר היא ניהול של אנשי קשר רבים, שליחת מיילים בתפוצה רחבה והתמחור הנלווה אליהם, תחזוק workflows באופן שותף ועריכת דוחות שלא תמיד טריוויאליים להכנה במקרה הטוב או להבנה כאשר נבנו בצורה לא יעילה. לכן, חשוב שסטארטאפים יעריכו את הצרכים הנוכחיים והעתידיים שלהם תוך התייעצות עם יועץ שיווקי, אינטגרטור, משקיעים מנוסים או יזמים בשלבים מתקדמים יותר, כדי להבטיח שזו הבחירה הנכונה עבורם.

 

האבספוט לעסקים קטנים ובינוניים: פלטפורמת צמיחה כוללת

האבספוט מספקת לעסקים קטנים ובינוניים פלטפורמת CRM מותאמת אישית במידה רבה, המאפשרת לעסקים להתאים את המערכת לצרכים הספציפיים שלהם. גמישות זו חיונית לעסקים קטנים ובינוניים שדורשים מה-CRM להתאים עצמו לתהליכים המשתנים שלהם ולאינטראקציות עם הלקוחות.

איש מרקטינג ישראלי עובד על אוטומציה בהאבספוט

להקל על אנשי השיווק באינטגרציה עם הפלטפורמות השונות

סינרגיה של שיווק ומכירות  

שילוב כלי השיווק והמכירות על פלטפורמה אחת מבטיח מעבר חלק מרכישת לידים לסגירת עסקאות. המערכת המאוחדת של האבספוט משפרת את שיתוף הפעולה בין הצוותים, מה שמוביל לתהליכי עבודה יעילים יותר וליישור טוב יותר של היעדים.

אוטומציה ויעילות

כלי האוטומציה של האבספוט היו משנים משחק עבור עסקים קטנים ובינוניים, ואיפשרו להם לאוטומט משימות חוזרות ולהתמקד בפעילויות בעלות ערך גבוה. זה כולל שיווק בדואר אלקטרוני, קמפיינים במדיה חברתית ותהליכי ייצור של לידים – אורגניים וממומנים כאחד.

תמחור ותוכניות

האבספוט מציעה טווח של תוכניות תמחור המתאימות לעסקים קטנים ובינוניים, החל מתוכנית חינם ועד אפשרויות מתקדמות יותר. Starter CRM Suite מתחילה ב-30 דולר לחודש, ומספקת כלים חיוניים לעסקים כדי  לנהל את קשרי הלקוחות שלהם באופן יעיל.

חוויית משתמש ותמיכה

האבספוט שמה דגש חזק על חוויית המשתמש, עם ממשק אינטואיטיבי יחסית. בנוסף, תמיכת הלקוחות והבסיס הידע הנרחב של האבספוט הם באיכות גבוהה, ומבטיחים שלעסקים קטנים ובינוניים יוכלו לפתור בעיות במהירות.

תובנות ממונעות בינה מלאכותית 

הכנסת כלים ממונעי בינה מלאכותית סיפקה לעסקים קטנים ובינוניים תובנות מתקדמות להתנהגות הלקוחות ותחזיות אנליטיות. תכונות אלו עוזרות לעסקים קטנים ובינוניים לקבל החלטות מבוססות נתונים ולהתאים אישית את אסטרטגיות השיווק והמכירות שלהם.

חינוך ומשאבים  

האבספוט ממשיכה להשקיע במשאבי חינוך עבור עסקים קטנים ובינוניים, כולל בלוגים, וובינרים וקורסי הסמכה. משאבים אלו נועדו לסייע לעסקים קטנים ובינוניים למקסם את השימוש בפלטפורמת האבספוט ולהישאר מעודכנים בטרנדים החדשים ביותר של שיווק ומכירות.

סיפורי הצלחה וקהילה

קהילת האבספוט היא אקוסיסטם תוסס שבו עסקים קטנים ובינוניים יכולים לשתף חוויות, ללמוד אחד מהשני ולקבל השראה. סיפורי הצלחה המוצגים על פלטפורמות האבספוט משמשים כעדויות ליעילות הכלים שלה בהובלת צמיחת עסקים.

לסיכום, החבילה הכלים הכוללת של האבספוט, בשילוב עם המחויבות שלה לחינוך ולקהילה, הופכת אותה לאפשרות אטרקטיבית עבור עסקים קטנים ובינוניים שמחפשים לייעל את פעילותם ולהאיץ את הצמיחה שלהם בשנת 2024.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן