תוכנית שיווק לעסק

תוכנית שיווקית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בתוכנית האסטרטגית של עסק. זהו כלי שנועד לשפר את הביקוש למוצרים או לשירותים שהחברה מספקת. מדובר באתגר לא פשוט לביצוע, אך עם תכנון נכון ומדויק ניתן לשפר את הביצועים בצורה משמעותית. זאת ועוד – במאמר מטה
תוכנית שיווק לעסק

אחד הגורמים החשובים בהצלחתו של עסק היא היכולת לייצר ביקוש למוצר או לשירותים שהחברה מספקת, אך זהו גם אתגר קשה ביותר ומיליוני עסקים בכל רחבי העולם מתמודדים איתו באופן יומיומי. כיצד נשפיע על הצרכן לבחור דווקא בנו ולא במתחרים שלנו, כיצד נגרום לו לחזור אלינו שוב ושוב ואף להמליץ על העסק על מנת שלקוחות חדשים יצטרפו למעגל הלקוחות. תוכנית שיווק לעסק היא אחד הפתרונות.

במאה העשרים ואחת קיימות שיטות שיווק רבות, במדיה הדיגיטלית (רשתות חברתיות, רשת האינטרנט, אפליקציות ועוד), פרינט (עיתונים, שלטי חוצות, ברושורים וכו'), מדיה (רדיו וטלוויזיה) יחסי ציבור ועוד, זה לא תמיד פשוט לבחור מהי הדרך שמתאימה ביותר לעסק ויש להבין מהו הפרסום שיביא הכי הרבה לקוחות משלמים ואיכותיים בסכום הנמוך היותר.

איך בונים תוכנית שיווקית לעסק?

בניית תוכנית שיווקית היא אחד הצעדים החשובים ביותר בכל עסק. קיימות דרכים שונות לכתוב תוכנית עבודה שיווקית, אך כדאי להתמקד במספר סעיפים חשובים:

  • מטרות – על מנת לדעת מה היעד, חייבים לסמן מטרות, חשוב להבין מה אתם רוצים להשיג מתוכנית השיווק.
  • מחקר – מי המתחרים של החברה, מי הם לקוחות החברה, זיהוי הזדמנויות פוטנציאליות, מהו היקף השוק הפוטנציאלי, מהם מחזורי המכירות שלכם כרגע, כמה מוציא כל לקוח, מהי תדמית העסק והמוצרים ועוד.
  • חולשות וחוזקות – חשוב להבין מהן נקודות החולשה של החברה והנקודות בהן היא חזקה, ניתוח SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats). שימוש במודל יאפשר לנו להבין במה אנחנו חזקים מול המתחרים, במה העסק חלש אל מול המתחרים ומה הם הסיכונים וההזדמנויות שלו.
  • אסטרטגיה – לאחר ניתוח כל המרכיבים, בונים תוכנית עבודה שיווקית, המתאימה לעסק עפ"י אופיו, גודלו, התקציב העומד לרשותו והיעדים אותם רוצים להשיג. כמו כן בוחרים מהם ערוצי ההפצה ואת אסטרטגיות התוכן, איפה לפרסם, ומתי הכי טוב לפרסם. חשוב להגדיר בתוכנית יעדים ברי השגה, צריך לדעת מי האחראי בחברה על נושא השיווק (במיוחד בעסקים קטנים) והאם אפשרי לעמוד ביעדים שהצבנו.
  • מיתוג ובידול – על מנת שהלקוחות יזהו את העסק והמוצרים יש ליצור לו מאפיינים ייחודיים. בידול זה יבוא לידי ביטוי בקונספט תוכן ועיצוב והמתאים בדיוק לחברה.
  • ליווי – חשוב שיחד עם התוכנית השיווקית יהיה ליווי מקצועי של איש מקצוע בתחום, אשר יספק את התובנות שלו, יכוון וילווה את העסק להשגת התוצאות.

תוכנית שיווק לעסק משפיעה באופן כמעט מיידי על התוצאות העסקיות בטווח הקצר והארוך. בנייה של אסטרטגיה שיווקית היא משימה מורכבת, הדורשת מחקר מקיף ובדיקה של התמונה המלאה.

ב'אלדר יועצים' יודעים לאבחן את הבעיות הניהוליות ולהתאים להן את הפתרונות הנכונים, המדויקים והמתאימים ביותר. 'אלדר יועצים' מתמחה במתן שירותי ייעוץ עסקי, אסטרטגי, ניהולי ופיננסי. אנחנו מתמחים במתן ייעוץ ארגוני ניהולי לעמותות וחברות, ולעסקים קטנים ובינוניים, כמו כן אנו מציעים שירותי ייעוץ שיווקי, ניהול קריירה, מנטורינג, ליווי עסקי, ייעוץ עסקי ופגישות הדרכה.

אנו מעניקים ללקוחותינו, כלים פשוטים, מדויקים ומקצועיים המתאימים בדיוק לצרכים שלהם. אנו מחויבים לתוצאות שלכם. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תכנית שיווקית, אתם מוזמנים להתקשר לטלפון נייד: 052-3588322 או למשרד: 072-2616363 או פשוט ליצור קשר כאן.

לקבלת עצה או לקביעת פגישת היכרות, צרו קשר!

אודות אלדר יועצים

אנו, באלדר יועצים, מומחים במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, עמותות וחברות, באמצעות פתרונות עסקיים וכלים מקצועיים שיאפשרו לכם להצליח בעתיד ללא עזרתנו…
עוד אודותינו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן