ליווי שיווקי אסטרטגי

חשיבות ליווי שיווקי

כאשר בעל עסק מבקש להגדיל את נתח הלקוחות או נתח השוק אליו הוא פונה, עליו לחשוב על תכני וערוצי השיווק השונים שלו. ליווי שיווקי על ידי יועץ מנוסה יעזור מאוד בשלב התכנון והביצוע של אסטרטגיית השיווק שלכם.

לפני שאנחנו נפגשים ומתחילים לדבר יחד על בניית אסטרטגיה שיווקית נבונה, רציתי להנגיש לכם מספר מונחים וטיפים הנוגעים לשיווק העסק שלכם מול לקוחות פוטנציאליים וקיימים.

ליווי שיווקי, צוות קריאטיב מסביב לשולחן

מונחים וטיפים הנוגעים לשיווק העסק

01

ניתוח קהל היעד

האם אתם יודעים באמת מיהו קהל היעד שלכם? האם פילחתם ומיקדתם את מאמצי השיווק שלכם מול קהלים מובחנים או "יריתם לכל הכיוונים" בתקווה לפגוע בכמה שיותר מטרות?

בתהליכי ייעוץ שיווקי רבים אותם ערכתי, נוכחתי לדעת כי בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקשים למקד את קהל היעד שלהם. כפועל יוצא, הם מתקשים למקד את התכנים השיווקיים שלהם ומאמצי השיווק. ניקח לדוגמא עסק המוכר מוצרים לאימהות לאחר לידה. לכאורה, מדובר בקהל מובחן מאוד. אולם, על מנת לבחור את ערוצי השיווק המתאימים ולמקד מסרים, רצוי כי העסק ימקד יותר את קהל היעד. למשל, אימהות בשנות ה-30 המוקדמות שלהן, המגיעות מרקע סוציו אקונומי בינוני-גבוה. או, כדוגמא אחרת, אימהות חרדיות בגילאי ה-20 המוקדמים.

כפי שניתן ללמוד מהדוגמא הנ"ל, בתחום עיסוק אשר הוא לכאורה עיסוק מובחן מאוד ניתן לבנות פלחי קהל בעלי צרכים שונים. כל םלח דורש מסרים שיווקיים שונים וערוצי שיווק שונים לחלוטין. בתהליכי ייעוץ עסקי אני מדגיש מול העסקים איתם אני עובד, כי  חובה עלינו להיות מודעים לדקויות הללו לפני שאנו מתחילים לבנות את המסר השיווקי.

02

ניתוח חוזקות-חולשות

מהן נקודות החוזק שלכם? מה נותן לכם יתרון בשוק ומבדל אתכם מול מתחרים?. מהן נקודות החולשה שלכם שעלולות להיות לכם לרועץ כאשר תבקשו לפרוץ קדימה?. ניתוח החולשות והחוזקות שלכם, הנו קריטי על מנת להבין כיצד עליכם לבנות את קווי האסטרטגיה העסקית המנחה שלכם.

תהליך הבנת החוזקות והחולשות של העסק דורש העזה רבה לבטא בכנות את הנקודות החלשות בהתנהלות העסקית שלכם. לעיתים, תהליך זה דורש איש מקצוע חיצוני לעסק. כזה, המעניק ליווי עסקי מקצועי ומסוגל להביט בהתנהלות העסקית שלכם בעיניים אובייקטיביות.

03

בחינת ההזדמנויות שלכם בשוק

הזדמנויות עסקיות יכולות להגיע בכל מני דרכים וצורות. שינויים בקהלי היעד, טכנולוגיות חדשות, אופנות חדשות ועוד. בעל עסק נבון צריך להיות ער לכל אלו ולהבין כיצד הוא יכול לנצל אותם בכדי למנף את העסק שלו. תהליך ליווי שיווקי לעסקים קטנים ובינוניים עוסק בין השאר בחיפוש וזיהוי ההזדמנויות העסקיות הללו. זאת על מנת לקבוע כיצד להצעיד את העסק קדימה בדרכים חדשניות ושונות מהעבר.

04

מתחרים ואיומים

כמעט ואין עסק הפועל בסביבה סטרילית נטולת מתחרים. אתם לא היחידים במשחק והמתחרים שלכם ינסו להקדים אתכם בכמה צעדים ו"לגנוב" לכם פלחי שוק ולקוחות. כיצד תתמודדו איתם? ראשית, יש להכיר אותם, לבחון את דרכי הפעולה שלהם ולהבין כיצד אתם מבדלים את עצמכם מולם ומעניקים ללקוחות שלכם ערך מוסף למול המתחרים. אין ברירה, בעולם העסקי אתם חייבים להיות מודעים לסביבה העסקית שלכם. רק ניתוח מעמיק הנשען על אינפורמציה אמינה ומדויקת, יוכל לתת לכם את הכלים להקדים את המתחרים.

graphicCreated with Sketch.

רוצים לקבל עוד פרטים על השירות?
מעוניינים בליווי שיווקי אסטרטגי שמגיב בזמן אמת?

לחצו כאן ליצירת קשר

ליווי שיווקי כמפתח להצלחה

ניתוח ה SWOT שפורט למעלה (ראשי תיבות העומדים מאחורי המילים – Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) הוא כלי שכל בעל עסק צריך להשתמש בו בעסק שלו. זכרו כי יועץ שיווקי המנוסה בתהליכים כאלו יוכל לתת לכם ערך מוסף גבוה ולתרגם את תוצאות התהליך לאסטרטגיה שיווקית חכמה ואפקטיבית.

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר על מנת שנדבר יחד על העסק שלכם וכיצד נתחיל יחד בתהליך של מינופו להצלחות חדשות.

יצירת קשר מהירה

לקבלת עצה או יצירת קשר השאירו פרטים

פגישת היכרות

לקביעת פגישת היכרות לחצו כאן

דילוג לתוכן