האם אתם יודעים באמת מיהו קהל היעד שלכם? האם פילחתם ומיקדתם את מאמצי השיווק שלכם מול קהלים מובחנים או "יריתם לכל הכיוונים" בתקווה לפגוע בכמה שיותר מטרות?
בתהליכי ייעוץ שיווקי רבים אותם ערכתי, נוכחתי לדעת כי בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקשים למקד את קהל היעד שלהם. כפועל יוצא, הם מתקשים למקד את התכנים השיווקיים שלהם ומאמצי השיווק. ניקח לדוגמא עסק המוכר מוצרים לאימהות לאחר לידה. לכאורה, מדובר בקהל מובחן מאוד. אולם, על מנת לבחור את ערוצי השיווק המתאימים ולמקד מסרים, רצוי כי העסק ימקד יותר את קהל היעד. למשל, אימהות בשנות ה-30 המוקדמות שלהן, המגיעות מרקע סוציו אקונומי בינוני-גבוה. או, כדוגמא אחרת, אימהות חרדיות בגילאי ה-20 המוקדמים.
כפי שניתן ללמוד מהדוגמא הנ"ל, בתחום עיסוק אשר הוא לכאורה עיסוק מובחן מאוד ניתן לבנות פלחי קהל בעלי צרכים שונים. כל םלח דורש מסרים שיווקיים שונים וערוצי שיווק שונים לחלוטין. בתהליכי ייעוץ עסקי אני מדגיש מול העסקים איתם אני עובד, כי חובה עלינו להיות מודעים לדקויות הללו לפני שאנו מתחילים לבנות את המסר השיווקי.